Vraag

Roam telefoon wissel connectie ellende. Wat doe ik verkeerd!!!

  • 24 August 2021
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Hallo,

Leuk een Roam gekocht voor de vakantie!….. Thuis via wifi geïnstalleerd. Dat gaat soepel. In de auto naar onze vakantie bestemming mogen de kinderen met hun telefoon een muziekje opzetten. Koppelen lukt met moeite, maar het gaat. Nu wil ik even een muziekje opzetten! Ik pak mijn telefoon maar krijg deze met geen mogelijkheid gekoppeld. Hoe kan dit nou!! Auto aan de kant en er eens goed voor gaan zitten. Lukt gewoon niet!!! Tot wanhoop gedreven na vele pogingen. Eerst ontkoppelen bij de ene telefoon dan zoeken bij andere telefoon. Maar koppelen lukt gewoon niet. Wat een ellende ding! Mijn koptelefoon van acht tientjes wissels probleemloos van de ene naar de andere telefoon via bluetooth! waarom doet deze speaker dat dan niet. Tot op heden met mijn overige drie Sonos speakers geen problemen gehad ,maar dit is echt verschrikkelijk. Wat doe ik fout?? Is er een maniertje of handigheidje dat ik over het hoofd zie? Hulp word erg gewaardeerd.

Dank


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Geeft je telefoon nog een foutmelding als het koppelen niet lukt?

Nee. Helemaal geen. Het ging gewoon niet er gebeurde niets

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Oskilate, welkom bij de Sonos community!

Om de Roam in de ‘pairings-modus’ te zetten, dien je de aan/uit-knop op de Roam voor 1 seconde ingedrukt te houden.

Je zou een chime moeten horen en het LED-lampje zal blauw moeten knipperen. 

Wanneer dit gebeurt is de Roam beschikbaar voor andere bluetooth apparaten (bijv. een mobiele telefoon) om er verbinding mee te maken. 

Ik hoor graag van je of dit werkt!

 

 

Heel fijn Dylon dat je wil helpen. 
deze stap leek mij ook het meest voor de hand liggend. Echter werkt dit totaal niet!! Het ledje gaat blauw knipperen en er klinkt een geluidje (dit na ik de speaker heb ontkoppeld van eerste telefoon) daarna koppelt de Roam niet met zowel iPhone 7, 8 en 12pro en android telefoon en tablet. 
¿?¿?

ik krijg hem dan wel weer gekoppeld met eerste telefoon

Reputatie 1
Badge +2

Goedemorgen @Oskilate en spijtig om te horen dat je deze ervaring hebt.

 

In dit geval raad ik je aan om even dit artikel na te lezen en de stappen daarvan te volgen. Mocht het nog steeds niet lukken, neem gerust contact met onze klantenservice op zodat we de Bluetooth-functie kunnen analyseren via een diagnose.

 

Graag hoor ik van je!