Roam op S2 met S1 systeem.


Het lijkt er op dat ik zo dom ben geweest om een Sonos Roam te kopen. Hij stuurt mij namelijk naar de S2 app die ik niet kan gebruiken! Hoe dit op te lossen?Het kan toch niet zo zijn dat bij het kopen een klein nieuw speakertje je oude systemen onbruikbaar worden. 
bij voorbaat dank,

Guido 


20 Reacties

Reputatie 7

Alle na april/mei 2020 geïntroduceerde Sonos devices lopen alleen op S2. Dat had dus geen verrassing hoeven zijn. Maar waarom werkt de S2-aap niet bij jou? En waarom zou je S1-systeem onbruikbaar worden als je S2 op de Roam gebruikt? 

Reputatie 7

Hihi. S2-app natuurlijk…..

Zijn de problemen met Sonos dan opgelost? en kan ik dan wel naar de S2 versie zonder mijn paar jaar gelden gekochte play 5’en onbruikbaar te maken.  

NB

Titel moet zijn Roam werkt NIET!

 

Reputatie 1
Badge +1

Kan je niet naast de S1 versie een S2 versie installeren.

Ben bang dat je het dan niet in het zelfde systeem kan integreren, en dan een ander account erbij moet aanmaken

Reputatie 7

Je kunt best beide apps gebruiken, alleen kun je de Roam dan niet groeperen met S1-apparaten. Zie https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Welke Play:5’s heb je? De Gen 2 kan prima op S2. Hier kun je zien welke speaker jij hebt: https://thetechnologyland.com/sonos-play5-gen-1-vs-gen-2-what-is-the-difference/

Goedendag is er inmiddels een software update / oplossing om een Sonos Roam te kunnen gebruiken in combinatie met alle oudere Sonos multi room speakers?

Reputatie 7

Niet als die speakers op de S1-software draaien. En ik denk ook niet dat er van Sonos een oplossing komt, gezien de bewuste keuze voor de S1/S2-split.

Via Apple AirPlay of een niet-Sonos app is wellicht meer mogelijk, zoals groeperen van S1 en S2 speakers. Daar zou je nog eens naar kunnen kijken.

Beste 106rallye, dank voor je reactie maar een oplossing voor het Sonos multi room systeem zal toch van Sonos moeten komen. Systeem splitsen is geen oplossing zeker niet als je aan de oude speakers niets hoeft toe te voegen. 
Als het echt een “technisch” probleem zou zijn laat Sonos dan zorgen dat nieuwe producten ook op de S1 app gewoon muziek kunnen weergeven dan is er een keus. Als je extra mogelijk heden uit de hardware wilt gebruiken dan kun je kiezen en is daar de S2 app.

En met de nieuwe S3 app in combinatie met de nieuwe uit te brengen ‘bridge’ wordt dan alles weer een “multi room” of “Sound” system zoals Sonos zich al jaren zelf noemt. 

Reputatie 7

Zie ook mijn antwoord hier: 

Speakers op S1 kunnen nog gewoon muziek weergeven, je kunt ze alleen niet groeperen met S2. Sonos gaat hier verder niets aan veranderen.

Ik ben mogelijk ook dom bezig geweest vandaag..

Ik heb een zoneplayer ZP 80 gekocht om hierop een cd-speler aan te sluiten.

Ik heb alleen een sonos playbar.

Hier wil ik o.a. het geluid van de cd-speler op kunnen horen. Geluid tv werkt al.

Helaas lukt het mij niet om de ZP 80 te installeren.. (werkt met s1)

De playbar werkt alleen met s2 (blijkbaar)

Is dit “technisch” niet op te lossen ?
 

Heel graag reactie.! Bij voorbaat dank !

 

 

 

Reputatie 7

De Playbar werkt nu op S2? Die zou je terug kunnen zetten naar S1, zie Sonos One downgrade | Sonos Community

Maar als het je al niet lukt om de ZP80 met S1 te installeren is er mogelijk iets anders mis…...

Bedankt voor je reactie.!

De ZP 80 lukt wel op S1

De playbar inst. op S1 lukt daarna niet..

Deze was met S2 geinstalleerd.

Uiteraard alles weer geresset en weer hetzelfde helaas..

playbar niet geschikt voor s1…..!

Reputatie 6
Badge +3

playbar niet geschikt voor s1…..!

volgens Sonos wel…..

 

https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Het moet dus toch wel mogelijk zijn.

Bedankt voor je info.

Volgene week opnieuw..!

Reputatie 7

Alleen de One SL kun je niet meer terugzetten naar S1.

Reputatie 6
Badge +3

Alleen de One SL kun je niet meer terugzetten naar S1.

Arc, Five, Roam, Sub g3, Ikea Schilderij ook niet :joy: .

Reputatie 7

Maar die hebben nooit op S1 gefunctioneerd, in tegenstelling tot de Playbar, dus is niet echt sprake van “terugzetten”.

Ik ben ook zo dom geweest om Sonos troep te kopen. Waarom in naam van satan is er niet een app te bouwen die al je SONOS producten aanstuurt. Hier is een hele slechte keuze gemaakt door Sonos en door mij… 

Hoi @Neeltje,
 

Ik ben ook zo dom geweest om Sonos troep te kopen. Waarom in naam van satan is er niet een app te bouwen die al je SONOS producten aanstuurt. Hier is een hele slechte keuze gemaakt door Sonos en door mij… 

Die heeft toch een toffe app om zijn selectie te maken van wie naar beneden en wie naar boven.

Reputatie 7

@Neeltje 

Alle devices in jouw lijst zijn S2-compatible. Waar zit je probleem?

De Sonos app kan misschien geen gecombineerde S!/S2 aan, maar andere apps wel. Zie https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/one-app-for-both-s1-and-s2-combined-6858430

Reageer