Roam onbereikbaar

  • 21 April 2021
  • 38 reacties
  • 17406 Bekeken

Badge +1

Gisteren eindelijk mijn Roam ontvangen. Aangesloten op het bestaande netwerk wat uit meerdere Sonos producten bestaat. Gisteren werkte alles goed tot dat opeens de verbinding wegviel. Althans, de muziek hield ermee op. Omdat ik toen geen tijd meer had (ik moest weg) heb ik het zo gelaten. Ik probeerde vanochtend verbinding te krijgen met de Roam maar in de Sonos app krijg ik de melding dat deze offline is. Heb de Roam op meerdere plaatsen in mijn huis gezet (ook naast de router) maar hij blijft offline. Welke knop ik ook indruk op de Roam, er gebeurt helemaal niks.
Bij de JBL die de Roam moet gaan vervangen hoor je altijd een aan en uit geluid, maar de Roam blijft bij mij angstig stil en er knippert langzaam aan de onderkant een oranje lampje.


38 Reacties

Heb zojuist wel iets ontdekt net nadat ik bovenstaande post stuurde. 
 

ik heb thuis m’n ziggo modem en daaraan gekoppeld een ASUS router in Draadloze routerstand modus. Beide zenden WiFi uit. Nu gebruik ik voornamelijk m’n ASUS router, daarop heb ik al m’n Sonos apparaten met ook de beam in offline stand. Ik switch net naar m’n ziggo modem en kijk wat Sonos app doet. All m’n speakers weg behalve de Roam en wat denk je? Niet offline, maar gewoon direct actief.. 

Hier idem. Herken dezelfde klachten, ik was enthousiast maar krijg de roam onmogelijk aan de praat. Het ding heb ik nog geen week in huis , wat gaat sonos hier aan doen?

Ik mijn eerdere bericht gaf ik aan twee WiFi netwerken in huis hebben (ziggo modem en Asus router). Dit heb ik aangepast naar alleen Asus router, alle speakers opnieuw gekoppeld aan dit netwerk en probleem wat ik had (Roam offline) heb ik geen last meer van.  
 

mocht je dus niet al je apparaten aan een zelfde WiFi hebben hangen, dan zou dat een probleem kunnen opleveren met het offline weergeven.  
 

ik hou dit topic nog wel even in de gaten. 

Ik heb de Sonos Roam een week geleden gekocht ter vervaning van mijn UE Boom speaker die kapot was gegaan door een dagje strand vorig jaar. Ik vond het super handig dat de Sonos Roam ook op WiFi speelde omdat ik ‘m ook thuis in m’n badkamer, slaapkamer en op ‘t balkon kon gebruiken. 

Echter ervaar ik inderdaad ook de bovenstaande klachten dat ik de Sonos speaker niet goed kan uitschakelen. Hij gaat zomaar weer aan waardoor de accu leegloopt. Wat ik vreemd vind is dat dit al ruim twee weken op dit forum wordt geschreven en Sonos nog geen enkele reactie heeft gegeven of ze hier iets aan gaan doen dmv software update oid.

Ik heb de Sonos Roam speaker alweer terug in de doos gedaan en overweeg ‘m van de week weer terug te brengen naar Media Markt. Erg jammer, vond het wel een leuk compact ding. Echter qua loudness twijfel ik Sonos Roam de UE Boom kan evenaren, want ik heb op mijn iPhone de volume op volluit en dat is het ook.. maar goed dat is een ander verhaal, misschien heeft dat ook met TruePlay te maken dat het zich aanpast aan de ruimtes.

Kortom, los dit svp snel op Sonos!

Heb zojuist wel iets ontdekt net nadat ik bovenstaande post stuurde. 
 

ik heb thuis m’n ziggo modem en daaraan gekoppeld een ASUS router in Draadloze routerstand modus. Beide zenden WiFi uit. Nu gebruik ik voornamelijk m’n ASUS router, daarop heb ik al m’n Sonos apparaten met ook de beam in offline stand. Ik switch net naar m’n ziggo modem en kijk wat Sonos app doet. All m’n speakers weg behalve de Roam en wat denk je? Niet offline, maar gewoon direct actief.. 

Ik heb het zelfde probleem maar krijg het niet opgelost ook niet op jou manier. Moet hem echt helemaal uit en weer aan zetten. 

Heb verschillende sonos apparaten maar de ROAM is een miskoop absoluut niet tevreden van !!!

slecht verbinding als je niet op je eigen WiFi zit batterij heel snel plat geen 10 uur eerder 3 uur moeilijk om aan en uit te zetten … zou hem per direct willen verkopen… had vroeger een Böse voor een derde vd prijs en was 10 x beter 

Ben ook zeer ontevreden , heb wel 4 of 5 keer gebeld met het service senter maar het heeft niet gebaat ! Heb de moet opgegeven !!!

Ik heb sinds kort ook de Roam in bezit.

Maar ik ben er tot nu toe ook niet enthousiast over.

Bij mij blijft ook steeds het oranje lampje langzaam knipperen/pulseren, terwijl hij wel gewoon online is/ muziek afspeelt!

Wat kan dat nou zijn?

Ik kan er nergens iets over vinden.

Weet iemand het??

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb sinds kort ook de Roam in bezit.

Maar ik ben er tot nu toe ook niet enthousiast over.

Bij mij blijft ook steeds het oranje lampje langzaam knipperen/pulseren, terwijl hij wel gewoon online is/ muziek afspeelt!

Wat kan dat nou zijn?

Ik kan er nergens iets over vinden.

Weet iemand het??

 

 

Ik kan je niet echt helpen ben ik bang, maar er is heel wat over te vinden. Bijvoorbeeld hier: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/slow-flashing-orange-light-unresponsive-roam-speaker-6858066

Badge

Roam gekocht ter aanvulling op mijn vier jaar oude Sonos systeem (Playbase, Connect (2nd gen), Play1: en (na update) Sonos 2 app. Ik was gedurende 1 dag erg gelukkig met de Roam.

Dat de Roam telkens na enige tijd off-line ging, leek toen nog een oplosbaar probleem. Niet dus. Ook als hij op de bijbehorende draadloze oplader van Sonos staat en het witte ledlampje brandt, gaat hij weer off-line. 

Na 15 Seconden(!) lang met mijn nagel drukken op het lastige aan/uit knopje gaat het oranje lampje een tijdje branden en daarna het witte weer, maar nog steeds off-line. 

Ik heb een Netgear Orbi66 wifi en het signaal oo de plaats vd Roam is loeisterk.

Het apparaat gaat terug naar de winkel. 

Badge

Het werd nog gekker. Nadat ik mijn Roam eindelijk aan de praat had, speelde die wel samen met mijn drie andere Sonos apparaten maar werd niet gezien door de Sonos 2 app! Ik kon daarmee dus niet het volume regelen. Pas nadat ik mijn router (weer) had gereset, werd de Roam weer herkend.

De Roam is een onvolmaakt product dat nog niet op de markt had mogen komen. De mijne gaat subiet terug naar de winkel. Jammer, want ik was er even heel blij mee als perfecte verplaatsbare aanvulling op mijn Sonos systeem. 

De sonos roam is gewoon het slechtste product dat ze op de markt gebracht hebben.

Gaat bij mij ook constant offline, sonos helpdesk geeft geen oplossing.

Reputatie 7

Soms is die er ook niet, behalve een aanpassing op je netwerk bijvoorbeeld.

Reageer