Beantwoord

Roam


Als ik het goed begrijp kun je bij het afspelen van muziek op de roam via BT deze niet delen met de rest van de aangesloten wifi speakers?!

icon

Beste antwoord door 106rallye 7 July 2021, 08:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Dat lijkt elkaar inderdaad tegen te spreken. Heb je een link?

Ik lees ook dit: Roam: De essentiële gids | Sonos Blog

Roam kan automatisch wisselen tussen de bluetooth en wifi, maar kiest voor wifi als je binnen het bereik van je thuisnetwerk bent. ... Roam maakt het streamen van bluetooth-audio mogelijk voor je hele systeem. Je hoeft Roam alleen maar te groeperen met andere speakers en dan via bluetooth beginnen te streamen naar Roam.”

Wellicht kun je eens bellen met Sonos? En het antwoord hier plaatsen?

Het is alleen niet mogelijk om bijvoorbeeld op het strand twee roams tegelijkertijd via Bluetooth te laten verbinden. Je moet dan alsnog een “netwerk” hebben om meerdere apparaten te laten streamen

Zojuist ctc met Sonos hierover gehad, 

Het blijkt dus NIET te kunnen ?!🥴🤔

Wel jammer, wellicht kan iemand het tegendeel bewijzen (stille hoop)

Reputatie 1
Badge +2

Het werkt prima hoor, je maakt via bluetooth verbinding met de roam, en groepeer vanuit de roam daarna de kamers waar je de muziek wil horen.

 

Bammm,  besteld😉👍

👌🍻

Reputatie 7

Twee Roams als stereopaar via bluetooth kan inderdaad niet, via wifi wel.

Moet inderdaad mogelijk zijn. Zie:

 

.

Reputatie 7

Van welke bron begrijp je dat?Ik begrijp dat dat juist wel kan: De bluetooth-audio van Roam delen met je Sonos-systeem | Sonos

Onderstaande informatie van de Sonos pagina geeft aan dat de Roam wel in de groep wordt opgenomen maar audio via de BT niet wordt gedeeld, of ik begrijp het niet helemaal?!

 

 

Extra informatie

  • Je Roam moet geïnstalleerd zijn en zijn verbonden met je Sonos-systeem via wifi voordat hij kan groeperen in de bluetooth-modus.
     
  • Je andere Sonos-producten moeten een groep blijven vormen met Roam om de bluetooth-audio van Roam af te spelen. Roam kan geen bluetooth-audio overdragen aan of uitwisselen met je andere Sonos-producten.