Vraag

Registratiedatum in "Systeem" op website Sonos aangepast?


Reputatie 7

Vandaag viel mij op dat op https://www.sonos.com/myaccount/system/households/devices/ de registratiedata van al mijn Sonos devices is verplaatst naar maart/april 2020, terwijl ik ze vanaf november 2018 heb geregistreerd en in gebruik genomen. Geen idee wat het effect hiervan is.

@Ryan A@Tim S Kunnen jullie hier meer over zeggen?


18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dat is me wel vaker opgevallen. Ik heb een Play:3 staan die ik in 2013 heb gekocht en geregistreerd, daarna nooit meer opnieuw geregistreerd, daarvan staat de datum ergens in 2017. Hetzelfde voor een Play:1 die er echt al veel langer staat dan 2018.

Overigens is het voor mij niet bij alle producten gelijk. Hier staan verschillende datums in Maart 2020, maar ook enkele nog met de juiste datum. En dus die Play:3 en Play:1 die jaren jonger geworden zijn.

Badge

Vreemd inderdaad…

hier aangekocht begin 2014 !

voorbeeld van mijn Playbar

online staat er:

Registratiedatum 19-10-2017

Serienummer: (weggelaten) 

StatusOnline

ben benieuwd naar de uitleg.

Reputatie 6
Badge +3

Hier ook, alles op 1 na (2017) naar maart 2020 gezet terwijl ze enkele jaren oud zijn (2016/2017). Is volgens mij ook niet de eerste keer dat het gebeurt.

Reputatie 5
Badge +3

Same here…..

enhuuuu probeer eens een component te verwijderen??
Kan dat eigenlijk wel in dat portaal?

Reputatie 7

Nee, dat kan niet. Pas als iemand anders hem registreert is hij bij jou weg…..

Reputatie 5
Badge +3

Thanks…...wel bijzonder.
Heb alle bridges welke je vroeger bij iedere Sonos device kreeg weggegooid….maar ze staan nog steeds in de lijst.
Nu krijg je de schreeuw meldingen dat ik Legacy producten heb welke geen update krijgen…..:joy:
“Weet ik wel hoor….sorry dat ze in mijn lijst staan meneer Sonos””maar geef dan even een optie om ze te verwijderen”

Reputatie 2
Badge +2

Thanks…...wel bijzonder.
Heb alle bridges welke je vroeger bij iedere Sonos device kreeg weggegooid….maar ze staan nog steeds in de lijst.
Nu krijg je de schreeuw meldingen dat ik Legacy producten heb welke geen update krijgen…..:joy:
“Weet ik wel hoor….sorry dat ze in mijn lijst staan meneer Sonos””maar geef dan even een optie om ze te verwijderen”

Dat heb ik 1 of 2 maand geleden bij Sonos nagevraagd. Een play 5 1 ste gen geraakte defect. Er is geen mogelijkheid om deze te verwijderen, maar het is ook geen beperking om later te upgraden naar S2. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik constateer inderdaad ook een aanpassing in de datum. Zou de garantietermijn nu ook verlengd zijn, maar dat zal wel niet. 😉

Sonos kijkt toch altijd naar de registratiedatum.

Reputatie 4
Badge +3

Zit nu net naar mijn persoonlijke systeem te kijken, en ook daar zie ik dat ze opnieuw zijn geregistreerd.

Normaal gesproken krijg je bij je Sonos systeem altijd de laatste registratie datum te zien, wanneer je bijvoorbeeld de speakers opnieuw installeert.

 

Kan er nu nog geen verklaring voor geven, maar ik ga dit zeker even aankaarten bij mijn collega’s en kom er zeker nog op terug!

Reputatie 5
Badge +3

Top…..houdt ons op de hoogte idd

Reputatie 4
Badge +3

Op dit moment ligt het nog bij mijn collega die hier onderzoek naar doet.

Kan er nog weinig zinnigs over zeggen, alleen dat er nog wel naar gekeken wordt.

 

Ik hou jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

We zijn alweer een aantal weken verder…...is hier al meer van bekend?

Ik ben ook zeer benieuwd. Al enig nieuws?

Reputatie 5
Badge +3

De registratiedatum die je ziet in het profiel is de datum en tijd van de laatste registratie, niet van de eerste registratie.

Reputatie 7
Badge +3

Dan ben ik erg benieuwd wat Sonos als registratie ziet. Ik zie nu dat er inmiddels weer wat veranderd is in de registratiedata en wel 2 apparaten die nu in oktober 2020 zouden zijn geregistreerd. Persoonlijk heb ik niets veranderd aan mijn systeem. Zou het de overgang naar S2 kunnen zijn? Geen idee.

Ben benieuwd hoe Sonos nu de garantie bepaald. Er werd toch steeds aangegeven dat dat de registratiedatum was? 

Reputatie 5
Badge +3

Bij mij ook hele vreemde datas.
Opeens bijna alla apparaten op 13-01-2021….apart. :grinning:

Reputatie 5
Badge +3

Dan ben ik erg benieuwd wat Sonos als registratie ziet. Ik zie nu dat er inmiddels weer wat veranderd is in de registratiedata en wel 2 apparaten die nu in oktober 2020 zouden zijn geregistreerd. Persoonlijk heb ik niets veranderd aan mijn systeem. Zou het de overgang naar S2 kunnen zijn? Geen idee.

Ben benieuwd hoe Sonos nu de garantie bepaald. Er werd toch steeds aangegeven dat dat de registratiedatum was? 

Dit lijkt niet met je overgang naar S2 te maken te hebben, deze update was in juni vorig jaar.

 

Ik probeer te achterhalen wat de oorzaak is dat speakers een andere registratiedatum hebben dan wat het zou moeten zijn. Voor garantiekwesties gaat het om de initiele registratie en dit kunnen we uitlezen in ons systeem.

Reputatie 7
Badge +3

Dan lijkt het mij logischer om die initiële registratiedatum vermeld wordt in het profiel. De nu steeds wisselende data zijn totaal nietszeggend. Of verwijder deze datum uit het profiel of vermeld de registratiedatum. In alle andere gevallen zou er bij de datum iets vermeld moeten worden van wat de aanleiding is.

Nu heb ik bij een jaren niet veranderd systeem bij elk apparaat een willekeurige “registratiedatum” staan. Niet dat het iets uitmaakt, maar toch.

Reageer