Beantwoord

Regelmatig geen verbinding met Sonos Play:1.

  • 1 February 2022
  • 6 reacties
  • 410 Bekeken

Sinds ik na mijn verbouwing de WiFi en Sonos weer heb geïnstalleerd, kan ik nauwelijks gebruik maken van Sonos. 
Dan volgt bijgevoegde boodschap op de app. Soms lukt het om verbinding te krijgen, 9 van de 10 keer niet. Frustrerend! 
Graag hoor ik wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit moet oplossen. Hierbij wel belangrijk om te melden: ik ben niet handig qua techniek…

 

overigens lees ik in de reviews van de Sonos app dat dit probleem vaak voorkomt. Ik ben verbaasd dat hier dan niets aan wordt gedaan of over wordt gecommuniceerd. 

icon

Beste antwoord door Ha_blom 1 February 2022, 16:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Dit probleem kan afhangen van veel zaken, waarvan de meeste te maken hebben met jouw netwerk of telefoon. Je geeft zelf ook aan dat het probleem mogelijk samenhangt met je verbouwing. Daar kan Sonos dus weinig mee, behalve je helpen als je belt of door dit forum ter beschikking te stellen.

Hoe ziet je netwerk er uit? Router, access point, een mesh installatie? Hoe is het sonos systeem verbonden met je je netwerk?

Bedankt voor je reactie. Ik heb internet van ziggo met router en tp-links (deco m4). De Sonos is via WiFi met de router verbonden.

Naar aanleiding van andere threads hier op het forum heb ik de deco al wel aangepast naar Acces Point. Dat helpt tot nu toe al wat beter. 

Sonos werkt het beste als één van de apparaten met kabel verbonden is aan je router. Als dit niet mogelijk is zou ik een Sonos Bridge aanschaffen. 

Reputatie 7

De Bridge is al enige jaren geleden opgevolgd door de Boost. Sonos raadt de Bridge af, mocht je er nog een hebben liggen: de Boost gebruikt een modernere vorm van Sonosnet.

De Bridge is al enige jaren geleden opgevolgd door de Boost. Sonos raadt de Bridge af, mocht je er nog een hebben liggen: de Boost gebruikt een modernere vorm van Sonosnet.

Ja, sorry. Ik bedoel natuurlijk de Boost. 

Bedankt voor jullie reacties! Tot nu toe gaat het al beter door alleen al de Deco aan te passen. Af en toe verbreekt de verbinding nog wel, dus ik zal jullie tip volgen om de Sonos via een kabel met de router te verbinden.