Vraag

Ref. Playbar reageert slecht op KPN afstandsbediening

  • 2 September 2021
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Badge

Paar weken terug een refurbished Playbar bij Sonos rechtstreeks aangeschaft. Alles werkt, en de KPN ab ook, maar ik moet vaak 2-3x klikken voor 1x reactie (wit lampje) in volume van de Playbar. 

De Playbar ligt, dus geen muurmontage. IR verlenging staat aan, al een keer een andere ab-code geprobeerd maar de Playbar blijft slecht reageren.

Heb ook al diverse topics doorgelezen maar vind geen gelijkwaardige gevallen. 

 Wat kan dit zijn en wat is nog mogelijk om te proberen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @carelwest

Controleer of er niets voor de Playbar staat en of er niets in de buurt van de Playbar staat wat het signaal zou kunnen blokkeren (bijv. andere op de TV aangesloten apparatuur).

Indien dit niet het geval is, zou je het eens kunnen proberen met de afstandsbediening van de TV?

Normaliter werkt de IR ontvanger niet of wel, er is niet echt een ‘mindere werking’ mogelijk wat dat betreft.

Je zou nog kunnen proberen om een doekje over de IR ontvanger/zender (vaak aan de bovenkant van de afstandsbediening) te halen.

 

Badge

hi Dylan,

Ah. Met de Ab van de Philips TV gaat het wel goed.
 

Maar dat is vervelend want met 2 afstandsbedieningen werken is niet prettig uiteraard. (Want met de Ab van de tv kan de KPN receiver niet bediend worden.)
 

Ik heb nog 2 andere, identieke KPN AB’s en daarmee heb ik hetzelfde resultaat als met de 1e. Dat de 1e Ab evt niet goed zou zijn, is hiermee uitgesloten. 

De Playbar ‘lust’ het signaal van de KPN blijkbaar niet graag. 

Lijkt me niet dat ik de enige ben met deze issue ?


Wat nu?

ps. Betreft deze KPN ab’s: