Vraag

Rariteit amp. en play 1

• 6 December 2015
  • 14 reacties
  • 537 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste allemaal,
Ik ben in het bezit van een connect amp. met een play 1 . Wanneer ik de play 1 in een groep zet met de amp ( amp + play1 ) dan komt er geen muziek uit de play 1. Echter wanneer de amp in een groep zet met de play 1 ( play + amp ) dan komt er muziek uit beide. De line in van de amp wordt gebruikt om het geluid van de tv door te geven. Wanneer ik de line in kies om af te spelen/ door te geven stopt in beide gevallen de play 1 met afspelen, de amp laat geluid horen.
Iemand een idee?
Groet,
Herbert

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum.

Het zou kunnen liggen aan de wijze van groeperen. Als je de 'stille' component als uitgangsgroep neemt en daar de andere (die geluid uitzendt) aan toevoegt, is het resultaat stilte. Doe je het echter omgekeerd, dan komt er geluid uit beide componenten.
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor het verwelkomen beynym.
De wijze van groeperen met stille en wakkere componenten maakt geen verschil. Heb net mijn play 1 aan mijn afspelende connect amp toegevoegd maar geen geluid uit de play 1.
Reputatie 3
Badge +2
Kun je tegelijkertijd het geluid van de TV afspelen via de Connect:Amp en via de Play:1 muziek (radio of iets anders) afspelen? Ik bedoel dat beide groepen tegelijkertijd iets verschillends ten gehore moeten kunnen brengen.
Reputatie 1
Badge +1
Wanneer ze stand alone zijn kan ik ze verschillende muziek laten afspelen. Volume regeling werkt ook goed. Signalen komen aan.
Reputatie 3
Badge +2
Vreemd. Heb je al geprobeerd alles van de stroom te halen, 30 seconden te wachten en weer aansluiten?
Reputatie 1
Badge +1
Dat nog niet beynym. Ga het gelijk doen. Je hoort van me.
Helaas dit heeft niet geholpen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik begin aan het eind van m'n opties te komen... Heb je soms 2 verschillende SSID's in je wifi-netwerk? Zit het probleem wellicht in de volume-instellingen? Het zou kunnen zijn dat het volume van het line-in-signaal te laag is voor de gegroepeerde Play:1.
Reputatie 1
Badge +1
Het zit hem in de ip adressen en de combi van het draadloze internet. Heb nu de play 1 en de amp weer op het zelfde muziekstation. Ik ga verder stoeien en kijken of de anderen play 1's het ook nog doen op deze instellingen. Bedankt voor het meedenken. Groet Herbert.
Reputatie 1
Badge +1
Problem solved. Er mag een slotje op. Beynym nogmaals bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge +2
Dank voor de feedback. Discussies worden hier vrijwel nooit gesloten, omdat er altijd weer mensen kunnen komen met hetzelfde probleem, waardoor discussies ook na jaren ineens weer tot leven kunnen komen.
Beste Allemaal,

ik heb soortgelijke problemen met mijn Connect (ZP90) en 2x Play:1 gehad zoals Kuifje. Na flink wat resetten en proberen te achterhalen wat er loos zou kunnen zijn ben ik er gelukkig zelf achter gekomen, maar is het denk ik de moeite waard om het ook hier te delen.

Ik heb de Connect en de 2x Play:1 allemaal op een Wifi (Fritz) aangesloten zonder dat iets permanent met draad verbonden is en zonder Bridge of Boost. Alle apparaten zitten op dezelfde SSID, op hetzelfde kanaal, op hetzelfde subnet en ik heb geen last van 5 Ghz storing of een drukke 2.4 Ghz band.

Ik heb in mijn huis wel een repeater (ook Fritz) hangen, die perfect werkt en zelfs de meest intensieve verbindingen (live streaming TV) zonder onderbrekingen weergeeft bij wisselen van verbinding.

Het blijkt dat Sonos wel last heeft ervan heeft met het krijgen van een verbinding bij het paren in groepen van meerdere speakers. Hij krijgt dan geen goede verbinding met het Sonos apparaat wat niet op hetzelfde accespunt verbonden is (Router of Repeater). Als je dat apparaat los start of stopt dan gaat het wel prima (ongeacht of die op de Router of Repeater verbonden is). Als je dan apparaten toevoegt in de groep die op hetzelfde accespunt verbonden zijn gaat het prima. Probeer je dan een apparaat toe te voegen wat op een ander accespunt verbonden is dan gaat het bij dat apparaat mis.

Mijn oplossing is dat ik per accespunt (Router en Repeater) een blacklist en whitelist van MAC adressen van de Sonos apparatuur heb gemaakt, zodat alle Sonos apparatuur maar op een accespunt verbonden is. Dan werkt alles perfect.
Reputatie 7
Badge +2
Uw situatie is dan ook iets wat we niet ondersteunen.
Sonos ondersteunt geen wifi versterkers, als er wifi versterkers in huis zijn adviseren we deze een andere wifi naam te geven zodat Sonos hier niet mee kan verbinden.
Enige methode welke wij ondersteunen qua wifi versterking, is als Sonos dit zelf doet door 1 component van Sonos te bekabelen.
Sonos zal problemen gaan geven ( niet kunnen groeperen, en andere gekke problemen ) als Sonos gescheiden staat over verschillende access points.
Zie graag de volgende documentatie.
Beste Tim,

Dank voor je antwoord. Kun je ervoor zorgen dat "het niet ondersteunen van repeaters" ook op die manier vermeld wordt in de documentatie ? In de beschrijving van de "documentatie" staat namelijk wat je moet doen als je niet voldoende bereik hebt, namelijk een Boost kopen of 1 apparaat wired aansluiten.
Mijn situatie ging over een bestaand systeem met repeater waar Sonos aan toegevoegd wordt. Zo'n situatie staat in de aangehaalde documentatie niet beschreven. Gelukkig werkt het zonder Boost ook prima met mijn oplossing. Dit voorkomt verbinden met de repeater maar behoud de SSID uniformiteit van het interne netwerk.
Reputatie 7
Badge +2
Kan niet garanderen dat de documentatie hierop aangepast gaat worden, maar zal het doorgeven aan de juiste afdeling.
Het is inderdaad verwarrend, maar over het algemeen als er problemen zijn en de klant zou contact met ons opnemen dan leggen wij van technisch support dit uiteraard graag uit.