Beantwoord

Radiozenders via TuneIn vallen regelmatig weg en komen soms automatisch terug

• 29 december 2016
  • 17 reacties
  • 4296 Bekeken

Radio valt regelmatig weg, soms kort, soms lang, soms blijft het weg. Betreft Playbar. Wie heeft een oplossing.
icon

Beste antwoord door apcmvw 15 mei 2017, 18:30

Probleem inmiddels opgelost!!

Bedankt!
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 3
Hoi hoi JanJ, paar vraagjes!

Zijn het alle radiostations, of is het maar 1 of 2 die het doen?

Doen muziekservices of muziekbibliotheek het wel goed, of zijn die ook borked?

Wat voor netwerk set-up heb je?

Is je Playbar verbonden met de router of niet?

Wellicht een probleem met de router of WiFi storing, vandaar bovenstaande vragen om zeker te zijn. 🙂 Daarna wat experimenteren, kijken waar het aan ligt, en dan vinden we vast een oplossing voor je!
Beste CrusaderElly,
De antwoorden op jouw vragen:
- het zijn i.i.g. 2 stations die wegvallen
- muziekservices spotify en muziekbibliotheek heb ik nog niet gemerkt dat er iets fout ging
- netwerk setup, bij de info staat W1
- Playbar speelt via WiFi (daarom hebben we voor Sonos gekozen)
(Sinds vanmorgen heb ik een Play5 hier in de huiskamer gezet om te zien of de radio daarbij ook uitvalt)
Reputatie 3
De W staat voor wireless, de 1 voor "ja", dus het systeem verbindt draadloos (via WiFi) met de router.

Als Spotify het goed doet, ligt het misschien aan de radiostations. Welke 2 zijn het? Dan test ik het thuis ook even.

En natuurlijk ben ik benieuwd of de Play 5 ook gaat stotteren bij de radio - wellicht wel. Zo niet, dan vermoed ik dat er een storend apparaat staat tussen de Playbar en de router.
Het betreft radiostations Radio M Utrecht 93.1 en NPO Radio 2 92.6.
De Playbar plus de Play 5 staan nu samen al een paar uur te spelen, zonder onderbreking!
Zal ik de Playbar ontkoppelen en alleen via play5 een poosje luisteren?
Wat betreft een evt storend apparaat, het enige wat er tussen de Playbar en router staat is een lamp van Philips Living Colors met afst.bediening.
Afstand tussen de Playbar en router is 4 meter.
Hoi. Ik heb hetzelfde probleem. NPO2 valt weg. Maar als ik de tunein app gebruik op mijn telefoon heb ik geen onderbreking. Probleem is er sinds vanochtend. Zit geen regelmaat in.
Reputatie 2
Badge +1
NPO2 valt idd regelmatig weg. Luister ik alleen met Top2000. Ook Wifi connectie, de rest werkt gewoon. Andere zenders nog niet geprobeerd, blijf liever Top2000 luisteren 🙂
Reputatie 3
Heb een uurtje naar NPO2 zitten luisteren, tot zover nog geen onderbrekingen.

Daarom denk ik dat voor JanJ het misschien aan die lamp zou kunnen liggen, als die aan stond terwijl je die onderbrekingen had?

Voor Bommel, als je wel onderbreking krijgt op Sonos maar niet op Tunein zelf, zou ik zeker de helpdesk mailen of bellen om te kijken wat er aan de hand is. Stuur ze meteen een diag mee (instellingen - geavanceerd - diag).
Hier gaat het inderdaad nog steeds goed, begrijp er niets van. Maar okay, zal alles weer in de originele staat zetten en de lamp tijdelijk uit stopcontact halen, kijken hoe het dan gaat. Bedankt voor je hulp zover. Gr. JanJ
Reputatie 3
Ben benieuwd of het zo goed blijft lopen, hopelijk wel en anders kom je even terug he. 🙂
he bedankt! was dus ws storing die door de playbar werg opgepikt in de wifi band, heb de playbar nu aan de router gekoppeld en het probleem is verholpen
Het gaat nu al een aantal dagen goed dus dit topic kan wat mij betreft worden gesloten.
Ik heb mijn Sonos net aangeschaft maar ik kan npo radio 1 en 2 en bnr ook niet in tunein vinden. Wie helpt me op pad?
Reputatie 5
Badge +2
Als je als zoekterm 'bnr', 'npo 1' of 'npo 2' invoert dan zou je deze moeten kunnen vinden. Zo niet, wil je me dan beschrijven wat je precies allemaal ziet gebeuren? En of je uberhaupt wel radio kan spelen?
Probleem inmiddels opgelost!!
Bedankt!
Badge

Hier valt radio 10 en 60/70 ook steeds weg 

Zelfde probleem met meerdere (alle) stations: vallen regelmatig weg (bijna elke minuut en paar secondes). In ieder geval geven sky radio, 538,Q music dit probleem.

Spotify heeft geen probleem

Lijn ingang ook prima

Reputatie 4
Badge +3

Zou je anders een diagnose willen maken binnen 20 minuten nadat het zich voordoet?

Plaats hier dan ook het bevestigingsnummer, dan kijken we er graag naar.

Reageer