Vraag

Afspelen van radio instabiel en via Spotify niet.


Als ik via de Sonos radio opzet (bijv 538) stopt deze om de zoveel tijd. Eerst niks meer, dan ineens weer reclame of moet die zelf weer aanzetten. Soms wil radio helemaal niet opstarten. Als ik dan Spotify opzet werkt het wel normaal zonder onderbrekingen.

Wat kan ik hieraan doen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Meestal zijn dit soort problemen terug te herleiden naar je netwerk in huis en hoe Sonos daarmee verbonden is.

Tja, maar hoe dit zeker te weten en/ofop te lossen?

Reputatie 6
Badge +3

Om te beginnen door hier wat meer informatie te geven mbt bovenstaand.

Bedoel je over mijn netwerk? Ik heb een Nighthawk R7000 router met daarop de Boost en in mijn netwerk de Play 1 en Play 3 hangen. Veranderen van kanaal via de Sonos appcheeft ook geen effect merk ik net.

Reputatie 6
Badge +3

Die nighthawk,waar is die dan op aangesloten ?

Op ziggo modem met kabel en wifi van ziggo modem staat uit

Reputatie 6
Badge +3

Maar Ziggo staat niet in bridge mode neem ik aan (?) Dus een router (nighthawk) op een router (ziggo) ?

Geen idee. Hoe zou het moeten staan?

Reputatie 6
Badge +3

Dat is een keuze maar 2 routers op elkaar geeft een flinke kans op conflicten in je netwerk waardoor Sonos kan uitvallen of haperen. Je modem van Ziggo moet in bridge mode, of je nighthawk in AP mode. Ik heb het eerste maar dat moet Ziggo doen, moet je voor bellen. De nighthawk ken ik niet maar zie al snel dat het een eenvoudige setting is:

 

https://kb.netgear.com/24104/How-do-I-change-my-Nighthawk-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @roger215,

Even om het probleem wat meer helder te krijgen, speelt het probleem enkel bij Radio538? 

Of maak je hiernaast ook gebruik van andere radiostations?

Daarnaast zou ik inderdaad nagaan wat @Eddie the Eagle al heeft vermeld, namelijk het controleren van de bridge modus in het Ziggo modem.