Beantwoord

Radio hapert / valt weg TuneIn en Sonos Radio

  • 7 January 2021
  • 29 reacties
  • 9645 Bekeken

Badge

Beste,

Sinds enige dagen hebben wij het probleem dat de radio regelmatig wegvalt en na een paar seconden weer terug is. Soms loopt het dan wat achter. Ook gebeurt het regelmatig dat het tijdens het afspelen verspringt, dan hoor je dus ineens hetzelfde als een paar seconden daarvoor. Dit probleem geldt zowel voor gebruik via TuneIn als via Sonos Radio. Spotify heeft dit probleem niet. Ook andere apparaten hebben geen problemen met streamen. Heb al meerdere radiozenders geprobeerd en ook zenders verwijderd uit favorieten en opnieuw toegevoegd. Niets met succes helaas. Als ik radio via mijn telefoon en AirPlay afspeel op de Sonos installatie werkt alles ook gewoon. Lijkt dus echt aan Sonos te liggen en niet de WiFi verbinding of radiozenders. 

Diagnostische info: 332565822.

Groet,

Sebastiaan

icon

Beste antwoord door Zjossss 31 January 2021, 14:22

Bekijk origineel

29 Reacties

Badge

Hoe lang duurt het voor ik een antwoord kan verwachten?

Zelfde probleem hier.

Zou er nog antwoord komen?

Badge

Zelfde probleem hier.

Zou er nog antwoord komen?

Goede vraag…...

Reputatie 1
Badge +2

Ik gebruik mytuner radio en juke voor radiostreams en ondervind geen problemen.

Maar ik ben van TuneIn afgestapt vanwegen die vervelende reclames als je een stream start, niet vanwege het wegvallen.

Ik zou zeggen probeer deze mogelijkheden eens, hopelijk lost dit je probleem op.

mvg, Jos

Badge

Het lijkt vandaag ineens weer verrassend goed te werken. Fingers crossed 🤞🏻 

Badge

En het probleem is weer terug....

Reputatie 6
Badge +3

Hoe heb je Sonos met je netwerk verbonden ? Wifi, ethernetkabels ? En bij wifi….wat voor provider en apparaten heb je in huis ?

Badge

Via WiFi. Verder nergens problemen mee en de Sonos staat letterlijk naast het WiFi punt. Overigens via hetzelfde netwerk geen enkel probleem als ik stream via bijvoorbeeld de Radio 3FM app en dat afspeel op de Sonos. Het probleem treedt alleen op wanneer ik radio vanuit Sonos start (TuneIn).

Reputatie 6
Badge +3

Ik krijg geen antwoord op mijn 2e vraag. Dat andere apparaten het wel doen zegt niets, die apparaten zijn geen multiroom audio systeem.

Badge

KPN. Wat voor apparaten is nogal breed, waar doel je op?

Reputatie 6
Badge +3

heb je naast het modem van KPN, bv een experiabox nog andere wifi apparatuur in huis ?

Badge

Ja, D-Link CovrMESH (2 punten).

Reputatie 6
Badge +3

Dat is de bron van je problemen, Sonos is heel gevoelig voor haperingen met zo`n mesh systeem. Niet alleen met die D-Link maar alle andere ook. Heb je deze in de router mode of Bridge/AP mode staan ?

Badge

Mmm oke, als jij het zegt ;). Hij staat nu in router modus. 

Reputatie 6
Badge +3

Mmm oke, als jij het zegt ;). Hij staat nu in router modus. 

Als ik het zeg ? De forums staan er bol van en het is inherent aan de techniek achter mesh wifi dat dit extra hobbels voor een systeem als Sonos creëert waardoor deze gaat haperen, als ie het al doet.

Reputatie 6
Badge +3

Maar nu even denken in oplossingen…...ik neem aan dat je KPN modem ook in router mode staat (?), dan heb je al kans op conflicten in je netwerk (2x firewall, 2x NAT, 2 x DHCP). Ik zou eens beginnen met D-Link in bridge mode zetten (aangenomen dat je KPN modem niet in bridge mode staat).

Reputatie 6
Badge +3

Als dat niet werkt moet je toch gaan denken aan een bekabelde Sonos oplossing, direct aan je router. Al dan niet met een Sonos Boost. 

Badge

Mmm oke, als jij het zegt ;). Hij staat nu in router modus. 

Als ik het zeg ? De forums staan er bol van en het is inherent aan de techniek achter mesh wifi dat dit extra hobbels voor een systeem als Sonos creëert waardoor deze gaat haperen, als ie het al doet.

Bedoelde het niet verkeerd! Vandaar de knipoog. Verbaas mij er vooral over dat een highend systeem als Sonos zoveel moeite heeft met standaarden als Mesh. 

Badge

Maar nu even denken in oplossingen…...ik neem aan dat je KPN modem ook in router mode staat (?), dan heb je al kans op conflicten in je netwerk (2x firewall, 2x NAT, 2 x DHCP). Ik zou eens beginnen met D-Link in bridge mode zetten (aangenomen dat je KPN modem niet in bridge mode staat).

Ga ik eerst eens proberen. Bedankt voor je reacties en het meedenken. Wordt vervolgd!

Reputatie 6
Badge +3

Mmm oke, als jij het zegt ;). Hij staat nu in router modus. 

Als ik het zeg ? De forums staan er bol van en het is inherent aan de techniek achter mesh wifi dat dit extra hobbels voor een systeem als Sonos creëert waardoor deze gaat haperen, als ie het al doet.

Bedoelde het niet verkeerd! Vandaar de knipoog. Verbaas mij er vooral over dat een highend systeem als Sonos zoveel moeite heeft met standaarden als Mesh. 

Geen probleem :wink:  het gaat erom dat het gaat werken bij je. Ik kan je m`n eerlijke mening over mesh wifi geven maar dat gaat ook niet helpen vrees ik. Geloof me dat dit niks met Sonos te maken heeft, daar zijn weer andere dingen op aan te merken maar niet dit.

Badge

Heb ze in Bridge gezet, gaf wat problemen qua verbinding maken en viel eerst af en toe weg (naast Sonos ook andere apparatuur). Maar het lijkt vandaag aardig stabiel. Fingers crossed 🤞🏻!

Reputatie 6
Badge +3

Heb ze in Bridge gezet, gaf wat problemen qua verbinding maken en viel eerst af en toe weg (naast Sonos ook andere apparatuur). Maar het lijkt vandaag aardig stabiel. Fingers crossed 🤞🏻!

dat is normaal, is alleen maar een bevestiging dat je conflicten in je netwerk had. Anders even het apparaat herstarten (software matig of hardware, dus uit de stroom)

 

Badge

Heb ze in Bridge gezet, gaf wat problemen qua verbinding maken en viel eerst af en toe weg (naast Sonos ook andere apparatuur). Maar het lijkt vandaag aardig stabiel. Fingers crossed 🤞🏻!

dat is normaal, is alleen maar een bevestiging dat je conflicten in je netwerk had. Anders even het apparaat herstarten (software matig of hardware, dus uit de stroom)

 

Check, was onderdeel van het ritueel ;).

Dit is mijn oplossing voor het haperen can streaming diensten.

Op de pc of met een tool Start een ping sessie naar iedere Sonos device in het netwerk.

Als er een hapering zie naar een van de apparaten zie je een timeout melding. 

 In de app dit apparaat uitzetten en (Je hoort dat het systeem stopt en weer verder gaat) even daarna weer aanzet is het probleem opgelost.

Oorzaak komt denk ik dat bij het starten van streaming het eerste apparaat dat aanmeld de controle krijgt van alle apparaten. Als deze soms stoort gaat het hele systeem haperen.

Definitieve oplossing zou zijn dat je zelf een apparaat kan instellen dat altijd leading is.

 

Aangezien ik hetzelfde probleem heb, toch nog een vraag; als het aan Mesh ligt, waarom dan alleen TumeIn en niet bijv. bij Apple Music en Spotify? Klinkt niet logisch

Reageer