Vraag

Raakt groepsfunctie van slag als je op 1 box de muziek uit en/of aanzet?

  • 16 December 2020
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

We hebben 3 boxen in de groepsfunctie staan, maar het komt vaak voor dat ineens 1 van de boxen het niet meer doet. We moeten dan alles weer opnieuw opbouwen, wat heel vervelend is. Ik denk dat het komt doordat mijn man regelmatig de muziek handmatig op 1 van de 3 boxen aan en/of uitzet. Zou dat kunnen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Wat houdt “het niet meer doet” en “alles weer opnieuw opbouwen” in? Valt de speaker uit de groep en moet je de groep weer opnieuw opbouwen? Dat kan inderdaad het gevolg zijn van de handmatige ingreep; die geldt namelijk in principe alleen voor de speaker waarop je ingrijpt, zeker als die niet dat niet de speaker is waarvandaan de groep gestart is. Ingrijpen via de app zou overigens dan hetzelfde effect hebben (zie hierna). 

Of valt de speaker helemaal uit? Dan denk dat dat niet het gevolg is van handmatig ingrijpen. De andere mogelijkheid is om muziek via de app aan of uit te zetten. De app is echter slechts een afstandsbediening voor de speakers, dus is er eigenlijk geen verschil tussen handmatig en via de app bedienen.

Reputatie 5
Badge +3

Nog even een aanvulling op bovenstaand bericht.
Het “helemaal opnieuw opbouwen van een groep” valt tegenwoordig wel mee.

Met precies 2 drukken op de knop kun je de meest complexe groepen in één keer starten.
Maak een scene aan in de app doormiddel van het plusje in het scherm van groeperen.

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat je alles via de app kunt bedienen en dat doen we in principe ook. Maar mijn man vindt het zo nu en dan makkelijker om gewoon op de knop van 1 van de Sonos boxen te drukken om de muziek uit te zetten. Maar ik heb het vermoeden dat het beter is om alles via de App te bedienen. Het gebeurt nl. regelmatig dat, ondanks dat de App aangeeft dat Keuken en Woonkamer 1 groep zijn, dat er bij 1 van de 2 geen muziek te horen is. Ook als ik het groepsvolume helemaal uitzet en daarna weer aanzet. Dan blijft het of in de Keuken of in de Woonkamer stil. We moeten dan alles weer opnieuw met elkaar verbinden. Hij blijft dus wel zichtbar in de groep, maar hij doet het niet.

@ Langbeest, kun je mij mss wat meer informatie geven over het aanmaken van een scene. Ik kan het niet vinden.

Reputatie 6
Badge +3

Bij de groepen een groep of apparaat selecteren en dan op het plus-teken drukken.