Vraag

Problemen WIFI met de play5

• 3 februari 2017
  • 23 reacties
  • 1042 Bekeken

Sinds enkele dagen krijg ik geen verbinding meer met de play5 via WIFI. Ik heb alles opnieuw gedaan in de installatie, de apps opnieuw geinstalleerd maar als ik ga verbinden en het netwerk aankies, vervolgens het wachtwoord invul, die zeker weten goed is, duurt heel lang met ww controleren en vervolgens een foutmelding. De Play5 is nu via kabel aangesloten maar dat is niet de beste plek nu. Ik weet niet meer wat te doen.

23 Reacties

Reputatie 3
Wat is de foutmelding?
Reputatie 3
Badge +2
De Play5 is nu via kabel aangesloten
Als de Play:5 bekabeld is, zal de software verbinding maken m.b.v. Sonosnet en dan wordt er geen wachtwoord gevraagd. Weet je zeker dat je ons de goede informatie verstrekt hebt?
Ik heb de play5 bekabeld omdat deze anders niet werkt, ik heb de router al tig keren gereset, als ik nu naar de sonos app ga (kabel verwijderd) krijg ik eerst zoeken naar Sonos systeem, duurt even dan de melding "geen verbinding mogelijk met SONOS" 3 opties, schakel wifi in en uit (al tig keer gedaan) koppel de router los (ook al tig keer gedaan) en controleer de stroomtoevoer (ook tog keer gedaan). Er is verder aan de hele setting niets veranderd, van de een op andere dag krijg ik de SONOS niet meer in het WIFI netwerk. Op geen enkele smartphone of tablet. Alleen bekabeld is deze te bedienen, dat wil ik juist niet, heb SONOS aangeschaft vanwege de draadloze mogelijkheden.
Reputatie 3
Badge +2
Heb je deze stappen allemaal uitgevoerd?
Reputatie 3
Enfin, op het moment dat hij bekabeld is en goed werkt, ga dan op de Sonos app naar: instellingen - geavanceerd - draadloze installatie. Voer het WiFi wachtwoord in, en hij kan weer draadloos.
Dat doe ik ook, hij werkt prima bekabeld, ik kies dan voor instellingen, kies het juiste netwerk, voeg het wachtwoord in, daardloze installatie loopt, duurt wel erg lang (wachtwoord controleren) en dan ineens de melding met een uitroepteken waar bij staat: Probleem met draadloos netwerk, controleer naam en ww, die zijn goed, er staat ook: Controleer of u een 2,4 Ghz draadloos netwerk gebruikt dat compatibel is met 802.11b/802.11g

Hier heb ik nooit iets aan veraderd, gebruik al een jaar de connectbox van Ziggo.
Reputatie 3
Badge +2
Als de Play:5 het bekabeld wel doet, ligt het dus niet aan de Play:5, maar vermoedelijk aan het netwerk. B.v. een IP-probleem. Haal alles wat aan het netwerk zit van de stroom. Wacht 30 seconden. Daarna de router weer aan de stroom. Wacht 30 seconden. Daarna de Play:5 aan de stroom. Wacht 30 seconden. Daarna de rest, één voor één. Wat levert dat op?
Dat helpt ook niet, krijg dan meteen op de app dat ie gaat zoeken naar SONOS maar krijg dan weer de foutmelding.
De router krijgt gewoon geen verbinding met de SONOS, van het op andere moment.
Reputatie 3
Badge +2
Dan rest slechts dit. Plaats het diagnosenummer hier en een Sonos-medewerker zal ernaar kijken.,
Badge
Wifikaart kapot.. same here ?
Reputatie 5
Badge +2
Om te beoordelen of het daadwerkelijk de wifi kaart is, wil ik je vragen om even ons te bellen zodat we dit kunnen onderzoeken.
Ik heb nieuwe play 1, en krijg dezelfde foutmelding. Ken je intussen hiervoor een oplossing?
Reputatie 3
Badge +2
dezelfde foutmelding.
Welke foutmelding krijg je?
Ik heb met mijn Play:3 hetzelfde probleem. Hij heeft altijd gewerkt op dit netwerk, waar niks aan veranderd is, maar sinds kort kan ik er draadloos geen verbinding meer mee krijgen
Reputatie 7
Badge +2
Frankvdkleij
Neem graag even telefonisch contact met ons op zodat we kunnen achterhalen wat er aan de hand is.
Ik zie dat deze topic al een jaar oud is; maar ik heb het zelfde probleem. Wil als eerste mijn nieuwe play3 draadloos installeren.... blijf steeds de zelfde melding krijgen. Mijn Apple routers 20x gecontroleerd, wachtwoord veranderd..... maar blijf de zelfde melding als hierboven gemeld. Wat is de oplossing hier voor?
Reputatie 4
Badge +3
Sluit de Play:3 eens met de bijgeleverde netwerkkabel aan op de router en probeer de installatie dan nogmaals. Lukt dit niet, neem telefonisch contact met ons op:
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Hoi,

Ondanks meermaals het uitvoeren van alle tips krijg ik m’n draadloze installatie niet afgerond. Telkens weer verschijnt de melding ‘probleem met draadloos netwerk’. Bekabeld werken de play 5 en sub wel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groet

Dennis
Reputatie 7
Badge +2
Hoi,

Ondanks meermaals het uitvoeren van alle tips krijg ik m’n draadloze installatie niet afgerond. Telkens weer verschijnt de melding ‘probleem met draadloos netwerk’. Bekabeld werken de play 5 en sub wel.

Groet

Dennis

Zou je een diagnose kunnen aanmaken terwijl de Sonos op de kabel wel gevonden word?
Denk verder dat je geen defecte apparatuur hebt als ik je melding zo zie, maar dat je router niet goed staat ingesteld.
Hier kan ik concreter over zijn als ik de diagnose heb ontvangen
Hoi,

Groet

Dennis

Zou je een diagnose kunnen aanmaken terwijl de Sonos op de kabel wel gevonden word?
Denk verder dat je geen defecte apparatuur hebt als ik je melding zo zie, maar dat je router niet goed staat ingesteld.
Hier kan ik concreter over zijn als ik de diagnose heb ontvangen

Hallo Tim,

Dank voor je reactie. Ik heb zojuist een diagnose verzonden. Het nummer dat erbij hoort is: 425509268

Alvast dank voor de eventuele oplossing
Reputatie 7
Badge +2
Zou je de rechter speaker ook kunnen bekabelen? Zodat deze ook verschijnt, zou hier dan graag nog een diagnose over willen ontvangen.
Hoi Tim,

Ik heb zojuist een nieuwe diagnose (1662575915) verstuurd. Er is bij mij echter geen sprake van een rechter speaker. Ik heb namelijk een enkele Play 5 staan en een Sub.
Reputatie 7
Badge +2
Excuus, zag L+R in de diagnose, ging er dus vanuit dat het om een stereopaar ging.
Omtrent uw probleem, ik heb u een mail verzonden waar ik graag antwoord op terug zie.
Referentie nummer van deze case.: 00183977

Reageer