Beantwoord

Problemen met WIFI-verbinding

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn Sonos 1. Ik woon in een studentenhuis en op de router die het dichtst bij mijn kamer zit staat dat het 50 Hz is. Ik kan daar dus niet mee verbinden omdat er staat dat het 2,4 GHz moet zijn. Nu hebben we ook nog een andere router die 5g is maar daarmee lukt het me ook niet om te verbinden. De derde router staat te ver van mijn kamer af om goeie verbinding mee te hebben. Kan ik nu een Sonos Boost erbij kopen om met de 50 Hz te verbinden of werkt dat ook niet? Is er misschien een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Tim S 16 mei 2018, 15:08

Weet ook zeker dat het B & G aanstaat op de 2.4ghz wifi, De N-band kan Sonos niet op verbinden.
2.4ghz bestaat dus uit B/G/N, en sommige mensen zetten alleen de N-band aan.

Bekijk origineel

3 Reacties

Badge
Er bestaan maar 2 type's wifi accesspoints, 2.4GHz en 5GHz. 50 Hz is de frequentie van ons stroomnet.
Sonos kan alleen met 2.4GHz overweg volgens de documentatie. Heb je de wachtwoorden van de WiFi netwerken?
Badge +1
Het is de moeite waard goed te controleren of de router waarvan je aangeeft dat deze 5 GHz gebruikt echt alleen voor die frequentie is; veel routers die 5 GHz ondersteunen zijn vaak ook 2,4 GHz. Dan zou het probleem opgelost zijn. Andere optie is een access point die beide frequenties ondersteunt aan te sluiten op de router.
Reputatie 3
Badge +2
Weet ook zeker dat het B & G aanstaat op de 2.4ghz wifi, De N-band kan Sonos niet op verbinden.
2.4ghz bestaat dus uit B/G/N, en sommige mensen zetten alleen de N-band aan.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen