Beantwoord

Problemen met Sonos na wijzigen wifi SSID en wachtwoord

  • 16 October 2021
  • 7 reacties
  • 674 Bekeken

Ik heb een sonos netwerk met

  • 1 playbar
  • 1 sub
  • 2 play1
  • 3 play3 (waarvan 1 offline)
  • 1 play1 en play3 nog niet aangesloten.

nadat ik noodgedwongen mijn wifi SSID (netwerk) moest veranderen en ook een nieuw wachtwoord moest zetten, kan ik op geen enkele manier meer via mijn mobiele apparaten bij mijn sonos komen, alleen nog via een mac.

Ik heb volgens mij alles al geprobeerd om mijn ios en android apparaten te verbinden, maar niets lukt.

 

2 van de bovenstaande apparaten zijn bedraad, de playbar en een play3. Hierdoor kan ik vanaf mijn laptop of desktop alle apparaten zien middels ping. Alle apparaten hebben een IP adres

Ik kan ook muziek afspelen op alle apparaten, als ze maar aangstuurd worden door een bedrade laptop of desktop. Tevens speelt de playbar gewoon af via de tv en werkt de sub en 2x play1 mee als een surround systeem.

Dit houdt in dat het Sonos interne (wifi) netwerk goed funtioneert.

 

Hoe kan ik weer toegang krijgen tot mijn sonos appparatuur

 

alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 October 2021, 23:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

op mijn bedrade netwerk zijn een aantal webservices/webservers te vinden, zoals een nas, maar ook andere, die door mijn draadloze devices zonder issues te benaderen en te gebruiken zijn.

Vandaar dat ik erg verbaasd ben dat het voor dezelfde mobiele devices niet lukt om contact te krijgen met de sonos apparatuur.

alle apparatuur zit in 1 plat netwerk, zonder vlans

Reputatie 7

Ik had de laatste zin van mij post al hint bedoeld, maar zal hem verduidelijken. Alleen je Sonos devices maken gebruik van het Sonos netwerk. Telefoons en tablets maken contact met het Sonos-systeem via de WiFi van je router, waar ook het Sonosnet aan hangt. In principe heeft je router wel verbinding met Sonos, want bedraad werkt het wel.

Ik denk dus dat het in je router niet goed gaat: daar lijkt geen contact tussen via WiFi aangesloten apparaten en heg bedraad aangesloten Sonosnet mogelijk. Het probleem lijkt dus niet bij Sonos te zitten….. en ook geen verband te houden met de wijziging van je SSID als het daarna nog gewerkt heeft, zo lijkt me.

Je hebt een aantal Sonos devices bedraad aangesloten. Dan communiceren niet meer via wifi, maar via Sonosnet. Voor Sonos maakt je nieuwe SSID en wachtwoord dus niet uit. Je bedrade apparaten je kunnen bovendien je Sonos wel kunnen bereiken, dus het systeem werkt.

Het lijkt erop dat je telefoon geen goe contact maakt met het netwerk. Dat is immers de enige die op de wifi zit en daar gaat het niet goed.


dank je voor je reaktie.

Ik vind het vreemd dat mijn mobiele apparaten geen toegang meer hebben tot mijn bedrade sonos netwerk. Dit heeft jaren goed gefunctioneerd. Ook enige tijd nadat van SSID is gewisseld, hetgeen geen invloed zou moeten hebben, zoals je zelf ook aangeeft.

Pas recent hebben mijn mobiele apparaten, diverse iOS en een Android, maar ook een Mac via WiFi, geen toegang meer tot mijn sonos apparaten. Dezelfde Mac heeft bedraad wel toegang.

Een hint waar te zoeken zou fijn zijn, te meer omdat dezelfde mobiele apparatien toegang hebben via hetzelfde SSID tot mijn bedrade netwerk en web services die er beschikbaar zijn.

 

Reputatie 7

Je hebt een aantal Sonos devices bedraad aangesloten. Dan communiceren niet meer via wifi, maar via Sonosnet. Voor Sonos maakt je nieuwe SSID en wachtwoord dus niet uit. Je bedrade apparaten je kunnen bovendien je Sonos wel kunnen bereiken, dus het systeem werkt.

Het lijkt erop dat je telefoon geen goe contact maakt met het netwerk. Dat is immers de enige die op de wifi zit en daar gaat het niet goed.

Ik heb foto’s van de hele procedure gemaakt, die tot nu toe niet werkt.

 

hartelijk dank voor de reaktie.

ik heb al deze stappen gevolgd, maar ben nog niets wijzer geworden.

Reputatie 7
Badge +3

Deze stappen gevolgd?

https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL