Vraag

Problemen met setup van groepen

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met de setup van een sonos systeem en hoop dat hier iemand mee kan helpen.

Situatie is als volgt:
In bezit van 2x een play 1, een boost,en 1x een playbar.

Een woning van 1 verdieping, waarvan 1 play1 in de badkamer staat, een stukje verderop staat er 1 play1 op een werkkamer, en weer verder staat de playbar bij de televisie.

Nu is het zo dat als ik een groep maak van alle speakers dit prima gaat, de muziek via sonos app aanzet en die speelt over alle spelers en dat is de bedoeling.

Probleem is echter dat als ik vervolgens de televisie aan zet, een tijdje later het geluid van de tv aan gaat, en het geluid niet over de andere 2 speakers komt. So far, so Good.

Echter, nu is dus vanzelf de playbar uit de groep verwijderd, en als je dan weer muziek wil luisteren op alle speakers, moet je de playbar weer toevoegen aan de groep.

Irritant en niet de bedoeling.

Weet iemand hier toevallig of en hoe dit goed te regelen is?

Dus: bij gewone muziek luisteren via sonos app, op alle 3 de speakers, bij televisie kijken alleen op playbar. En bij terugschakelen van tv naar muziek dat hij dan de “oude” groep weer start.

Alvast bedankt

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dit is iets wat niet in Sonos werkt.
Sonos zal niet uit zichzelf de radio aanzetten als de TV uitgezet word.
De app zal erbij gepakt moeten worden om de Sonos te vertellen wat deze moet doen.
Alleen automatisch afspelen van TV geluid is wat Sonos zal doen, zo ingesteld, we gaan er namelijk vanuit dat als u de TV aanzet, u dit doet omdat u TV wilt kijken/luisteren.
Dankjewel, Tim!

Dat hij niet automatisch terugschakelt naar radio begrijp ik. Maar kan ik voorkomen, dat als ik de tv aan zet hij direct de playbar loskoppelt van de totale groep, en ik dus de playbar niet steeds opnieuw toe moet voegen aan de groep met andere units die ik gebruik om muziek te luisteren?
Reputatie 3
Badge +2
Via "Instellingen -> Instellingen Kamer", kun je de Playbar selecteren, om hier het automatisch de-groeperen uit te schakelen.
Dit staat "by default" aan, omdat TV geluid eigenlijk niet voor gegroepeerde kamers bedoelt is.
Daar zit het probleem juist geloof ik. Bij tv kijken wil ik alleen playbar horen, de rest niet. Bij muziek aan wil ik geluid door alle 3 hebben.
Reputatie 3
Badge +2
Dan komen we toch uit op de situatie dat het vinkje aan staat, en de app erbij moet pakken om de groep bij elkaar te brengen als u muziek wilt luisteren.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen