Vraag

Problemen met connectie Play:5 gen 2

• 25 March 2017
  • 4 reacties
  • 269 Bekeken

Beste communityleden,

sinds vanmorgen ervaar ik problemen met mijn stereopaar Play:5 gen 2's. Nog specifieker, de rechter verliest verbinding met de linker welke als controller is opgesteld. Deze linker is bevestigd met een utp-kabel. Op het moment dat ik hier achter kwam was ik TV aan het kijken en viel het geluid plots weg. Uiteindelijk zag ik in de app dat dit dus kwam omdat de rechter niet langer verbonden was.

Ik had echter geen aanpassing gedaan aan mijn netwerk en alle draden zaten na controle nog steeds netjes op de juiste plekken. Het lijkt er echter op dat de rechter geen draadloze verbinding kan hebben. Om alles uit te sluiten heb ik er op een gegeven moment voor gekozen om de controller opnieuw in te stellen en de speakers naar de fabrieksinstellingen de resetten. Dit ging voorspoedig echter blijf ik steken op de rechterspeaker die niet wil verbinden. Ook na het omwisselen van het paar blijft het fout gaat, maar nu gaat de " foute" speaker wel goed en is de linker die naar rechts is gegaan het probleem. Ik denk hiermee een hardware probleem uitgesloten te hebben.

Uit de standaard oplossingen die Sonos ons biedt haal ik helaas nog niet de oplossing. Heeft iemand hier een suggestie?

Alvast dank, groet Remco

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoi Remco,

Als ik het goed begrijp dan kun je de spelers niet draadloos aan de gang krijgen?
Zou je het willen proberen met allebei de Play:5s bekabeld? En wil je dan een diagnose maken? Dan kan ik nakijken wat er precies aan de hand is.
Een diagnose maak je zo: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2480
Wilt u mij het nummer dan geven?
Hoi Bob,

bedankt voor jouw reactie. Hierbij het nummer: 7230181
Ik ben erg benieuwd naar jouw terugkoppeling, alvast dank.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor de diagnose. Play:5 blijkt defect helaas. Ik stuur je even een prive bericht, want ik heb wat gegevens van je nodig.
Hoi Bob,

Ik heb het zelfde probleem als polletje, zie ook mijn topic " Play 5 (gen2) plotseling niet meer herkenbaar".
Net de play 5 met utp aangesloten en dan werkt hij prima, draadloos nog steeds niet aan de praat te krijgen...zelfde defect?