Problemen bij aansluiten Sonos Boost.

  • 22 December 2021
  • 8 reacties
  • 903 Bekeken

Hi allen, 

Wij hebben een systeem met 4 Symfonisk Speakers. Ik wil hier graag een Boost op aansluiten. In de app heb ik echter geen optie om een Boost toe te voegen zoals beschreven in de manual. Ook ‘Add product’ laat de Boost niet zien.

De Boost is aangesloten met een Ethernet kabel aan de router. Ik heb het geprobeerd met een iPhone, Samsung, iPad en MacBook en zowel de S1 als de S2 app. 

Ik hoor graag jullie suggesties. 

Groet Tom. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @tombosma, welkom bij de Sonos community!

Wat doet het LED lampje op de Boost? 

Als deze wit en constant is, dan zal de Boost eerst moeten worden gereset naar fabrieksinstellingen.

Nadat de Boost gereset is, zal het LED lampje groen knipperen. Vanaf dat moment is de Boost ook zichtbaar via 'Add product’ en kan deze aan het systeem worden bijgevoegd.

Ik verneem graag van je of het gelukt is!

 

Hallo @tombosma, welkom bij de Sonos community!

Wat doet het LED lampje op de Boost? 

Als deze wit en constant is, dan zal de Boost eerst moeten worden gereset naar fabrieksinstellingen.

Nadat de Boost gereset is, zal het LED lampje groen knipperen. Vanaf dat moment is de Boost ook zichtbaar via 'Add product’ en kan deze aan het systeem worden bijgevoegd.

Ik verneem graag van je of het gelukt is!

 

Hi Dylan, 

Dankje voor je reactie. Als ik het mij goed herinner brandde het lampje oranje toen ik hem aansloot. Ik zal wanneer ik weer op de locatie ben jouw suggestie proberen! Dankjewel en fijne feestdagen. 

Ik heb precies het zelfde probleem. Mijn boost knippert alleen oranje en krijg met geen mogelijkheid de boost gekoppeld ipv mijn gewonen netwerk. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg? 
 

 

Reputatie 7

Je koppelt de Boost toch aan je router?

Er zit een switch tussen maar dat moet niet uitmaken toch? 
het gaat er meer om dan al mijn sonos producten de gewonen WiFi pakken ipv het boost netwerk.

Reputatie 7

Lijkt me niet. Heb je de wifigegevensuit de Sonos devices verwijderd? Kan volgens mij via Instellingen-Netwerk-Netwerken beheren.

Een Roam of een Move houden de wifigegevens wel vast, dus dan zou het verwijderen bij andere devices wellicht niet werken.

Dat ga ik morgen even kijken. Ik heb een playbar, 2x play 1 en een sub.

 

Reputatie 7

Als je je vraag op meerdere plaatsen op het forum stelt, krijg je ook op meerdere plaatsen antwoord. Dat wordt snel onoverzichtelijk. Zullen we dan maar hier verder?