Vraag

Probleem volume aanpassing Spotify

• 3 november 2019
  • 7 reacties
  • 296 Bekeken

Sinds de laatste update heb ik het probleem dat het volume omhoog schiet met het openen van de Spotify app. Ik speel via Spotify connect naar Sonos toe. Waar kan dit aan liggen?

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Verneem ook graag op welke kamer/groep je het probleem ervaarde, mocht je meerdere Sonos kamers/groepen in huis hebben.

Voor de duidelijkheid, het doet zich precies voor als je de Spotify app zou openen? je ervaart geen verandering in volume op andere momenten als je de telefoon/tablet niet in gebruik hebt?

Deze diagnostische info is van een tijdje geleden, ik weet niet of dat uitmaakt. We hebben maar 1 groep.

Het gebeurt inderdaad alleen als de spotify app geopend wordt. 

Reputatie 7
Badge +2

We zijn in onderzoek waarin als je de Spotify app zou openen, mogelijk ‘ volume niveau naar het niveau van de telefoon word geplaatst.

Mocht de Spotify en dus Sonos op 10 a 20% staan, maar je telefoon op 100%, dan zal de Spotify app dit 100% overnemen en ook aan Sonos doorgeven als Sonos via Spotify Connect verbonden staat.

Enige work-around die we op ‘t moment kunnen aanbieden, is om de telefoon op een lager volume niveau te plaatsen voordat je de Spotify app zou openen.

Er word uiteraard aan een oplossing gewerkt, maar voor nu kan ik alleen vragen geduld te houden en de hierboven beschreven work-around te doorlopen.

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar de volume controls lijken dan ook random te bewegen alsof er een conflict is tussen de apparaten en alsof ze vechten om control. Het lijkt dan net alsof iemand anders je Sonos systeem overneemt. Sonos doe hier iets aan, of voeg in ieder geval de optie toe dat je hardware matige ervoor kan kiezen dat een app als Spotify niet de rechten heeft de volume aan te passen. Het kan ook niet goed zijn voor de speakers als ze vanuit het niets naar 100% gaan!! Daarnaast is dat oorverdovend als je vlakbij een play 5 zit. Ik heb nu alle speakers gemaxxed op 50%, dit is ook een workaround voor mensen die niet hun speakers of gehoor willen beschadigen.

Reputatie 7
Badge +2

De problemen zijn via een Spotify-update opgelost.

Android Spotify-app versie: 8.5.32.889 van 15 November.

En Apples Spotify-app versie 8.5.40

Als je Sonos qua volume word aangepast, dan zullen we onderzoek moeten doen, in de meeste gevallen in deze situatie dat er geen bekende problemen met apps zijn, heeft het bijna altijd te maken met iemand die je Sonos aan het besturen is.
We ontvangen graag een diagnose, binnen 20 minuten aangemaakt nadat je het probleem ervaart.

Vernemen het diagnose nummer dan ook graag.

Ik heb (vrijwel?) hetzelfde probleem. Alleen lijkt het recent iets veranderd. Het wild heen-en-weer springen vd volume-slider in Spotify is nu veranderd in een totaal niet reagerend volume op het (verder soepel) heen en weer bewegen vd volume-slider in Spotify. Tevens lijkt het volume-icoontje links vd slider gedimd. 

Het afspeelvolume is defacto alleen nog via de SONOS app te bedienen (waar het naar behoren werkt). Dit kan niet de bedoeling zijn toch?

PS. Beschreven werking is met SONOS systeem dat al jaren probleemloos functioneert. Met Play  5, Play 3, 3xSYMFONISK icm iOS app. Alles geüpdatet naar de laatste versies. 

Diagnostische info: 769513636

Reageer