probleem verbinding maken sonos component (brigde)

• 27 February 2014
  • 6 reacties
  • 1831 Bekeken

Reputatie 2
Beste,

sinds gisterennamiddag ben ik de 'trotse' bezitter van een bridge met Play1.

Echter loop ik tegen volgende foutmelding aan bij installatie en weet niet wat aan te vangen...

Probleem: uw sonos component is niet verbonden - >sonos controller zoekt gedurende 2 min. naar componenten maar vindt er geen

werkwijze:
1/ bridge aangesloten op elektriciteitsnet en op ethernetaansluiting (b-box3 belgacom) . Groen + wit licht van de bridge lichten op.
2/ Sonos controller gedownload (op zowel PC als GSM)
3/ installatie sonos controller vraagt op bepaald moment om op knop van de bridge kort in te duwen en dit binnen de 2 min.

Na 2 minuten krijg ik steevast de melding dat Sonos geen component gevonden heeft.

Heb reeds firewall pc afgezet maar helaas geen resultaat

Graag uw hulp aub!

Met dank

Steven

Wann

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Steven.Meersman!

Het kan zijn dat de Bridge defect is. Probeer daarom de installatieprocedure met gebruikmaking van de Play:1. Koppel de Bridge los van de stroom en de router. Plaats dan de Play:1 aan de stroom en sluit haar aan op de router. Doorlooop dan de installatieprocedure en kijk wat er gebeurt. Als het resultaat hetzelfde is, wordt het probleem vermoedelijk door iets anders veroorzaakt.
Reputatie 2
3/ installatie sonos controller vraagt op bepaald moment om op knop van de bridge kort in te duwen en dit binnen de 2 min.

Moet je niet 2 knoppen indrukken mute en + ?

Beste,

sinds gisterennamiddag ben ik de 'trotse' bezitter van een bridge met Play1.

Echter loop ik tegen volgende foutmelding aan bij installatie en weet niet wat aan te vangen...

Probleem: uw sonos component is niet verbonden - >sonos controller zoekt gedurende 2 min. naar componenten maar vindt er geen

werkwijze:
1/ bridge aangesloten op elektriciteitsnet en op ethernetaansluiting (b-box3 belgacom) . Groen + wit licht van de bridge lichten op.
2/ Sonos controller gedownload (op zowel PC als GSM)

Na 2 minuten krijg ik steevast de melding dat Sonos geen component gevonden heeft.

Heb reeds firewall pc afgezet maar helaas geen resultaat

Graag uw hulp aub!

Met dank

Steven

Wann
Reputatie 3
Badge +2
Moet je niet 2 knoppen indrukken mute en + ?

De Bridge heeft maar één knop om in te drukken. Op alle andere Sonos-apparaten moeten inderdaad twee knoppen worden ingedrukt: Mute en Vol+.
Reputatie 2
problem solved!

Momenteel hard aan het genieten van de play 1 😉 ondertussen ook al een playbar besteld 😃
Reputatie 2
Hallo,
Wat was de oplossing? Want ik heb precies het zelfde probleem...
Gr. André
Reputatie 2
Problem now also solved 🙂 (2,4 instead of 5 ?)