Vraag

Probleem tijdens afspelen Sonos 1 valt regelmatig uit

  • 29 March 2021
  • 4 reacties
  • 253 Bekeken

Ik heb onlangs spotify opgezegd, als ik nu mijn sonos systeem aanzet en radio wel spelen, krijg ik regelmatig reclame van spotify tussen, alhoewel die afstaat.

Ik speel nu muziek van sonos via mijn router en langs tv, waar ik soundbar play 3 woofer heb op tv kamer, en 2 luidsprekers one met naam keuken vermeld. deze 2 luidsprekers vallen regelmatig uit tijden de muziek van de radio.

Ik heb al alles geprobeerd, stroom afzetten, router afzetten, alles terug opstarten, en het probleem blijft hetzelfde.

Wat moet ik nu doen om dit probleem op te lossen.

mvg Paul Verleye


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Met betrekking to je eerste punt: de aanbieders van de radiozenders voegen ook reclames in in het radiosignaal - ze moeten toch iets verdienen aan hun werk. Dat kan reclame voor Spotify zijn.

Je tweede punt is mij niet geheel duidelijk. Wat is je set up precies. De TV kamer is een Playbar met twee Play:3's en een Sub? En de keuken dan een een stereoset van twee One's? Heb je ooik nog een Boost, of gaat alles via wifi?

Verder speel je via je “router en langs tv". Wat bedoel je heirmee? Groepeer je de TV-kamer met de keuken? En gaat het daar mis, of ook als je de keuken apart het radiosignaal laat weergeven?

 

Betreft het eerste punt, ik heb spotify opgegezegd, maar hoe komt het dan, als ik een andere radiozender opzet, telkens reclame van spotify krijg, zelf als deze app afstaat.

Daarmee speel ik nu muziek via mijn router van tv, dan heb ik die reclame van spotify niet meer.

Alleen heb ik een probleem met mijn apparte speakers die in, kamer keuken staan, waar telkens de muziek uitvalt voor 10 à 15 seconden en daarna terug begind.Ik groepeer tv kamer en keuken samen om overal dezelfde muziek te horen en dat is het probleem.

Reputatie 7

Als gezegd: de aanbieder van de radiostreams (TuneIn of Juke bijvoorbeeld) voegt die reclame in. Als je muziek afspeelt vanaf je TV (ik weet niet helemaal waarom je de router noemt) betrek je de muziek niet van zo'n provider, dus krijg je andere reclame. Dat je reclame van Spotify krijgt kan niet anders dan toeval zijn.

Uitval van speakers is meestal een wifi-probleem. Ik zou eens bellen met Sonos - zij kunnen erg veel zien over je connectie.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Polidorke.

 

Hierboven is het antwoord inderdaad gegeven op je vraag over Spotify reclame op het moment dat je de radio aan zet.

 

Mocht het zo zijn dat we je nog kunnen assisteren met het uitvallen van je speakers als je radio luistert wil ik graag aan je vragen om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Hoe je contact met ons opneemt kan je lezen op onze website.