Probleem met de sonos connect

• 24 december 2014
  • 6 reacties
  • 1091 Bekeken

Reputatie 2
Hallo, ik ben nieuw hier.

Ik heb de volgende opstelling in mijn living: 4 x sonos play1, 1 x sonos sub en nu sinds vandaag ook de sonos connect.

De bedoeling van mijn sonos connect is om mijn televisie te laten afspelen op op de volledige installatie.

Alles aangesloten, was echt simpel zoals de rest. Maar iedere 10 min valt de klank weg voor 20 seconden en automatisch terug. Dit heb ik enkel als ik de televisie in combinatie met de connect gebruik.

Aan wat kan dit liggen? Voordien had ik nooit geen enkele storing.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Elbrampie!

Hoe heb je de TV aangesloten op de Connect? Analoog of digitaal (optisch, coax)?
Reputatie 2
Ik heb ze analoog aangesloten, ik zie niet echt een andere mogelijkheid?

De optical en coax zijn digital audio OUT uitgangen.

http://www.sonos.com/support/onlineuserguide/en/SonosUserGuide/ZP90_EN/SONOS_CONNECT_Back.htm
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb ze analoog aangesloten, ik zie niet echt een andere mogelijkheid?

Inderdaad, maar je weet het nooit. Zit er misschien een automatische timer op de geluidsuitgang van de TV? Dat zou de regelmaat van de 10 min-periode kunnen verklaren.
Reputatie 2
Staat rechtstreeks aangesloten op mijn digicorder. Niet via de TV zelf.

Nu was het een uur ok, en dan terug opeens verbreking.

Ik vraag me ook af als ik de tv uitzet, of de connect automatisch in standby gaat.
Reputatie 3
Badge +2
Nu was het een uur ok, en dan terug opeens verbreking.

Als het tijdsverloop varieert, kan het niet zijn wat ik eerder suggereerde.

Ik vraag me ook af als ik de tv uitzet, of de connect automatisch in standby gaat.

Lijkt me van niet, als de Connect niet aan je TV maar aan je digicorder is verbonden.
Reputatie 2
Het heeftte maken met de lijn-ingang weerstand. Zet de weerstand eens op 10. Zal je zien dat je dan geen uitval meer hebt.

Reageer