Vraag

Probleem connect Hardwareversie: 1.16.5.5-2

• 5 februari 2020
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

Beste,

Sinds begin november 2019 hebben we problemen met de toestellen connect Hardwareversie: 1.16.5.5-2. De connect’s met  Hardwareversie: 1.1.16.4-2 geven dit probleem niet.

Probleem : de muziek of radiozender valt bij regelmaat van om en bij de 10 minuten gedurende een 10 tal sec uit en hervat vervolgens terug de muziek of radiozender.

Ik had reeds contact op deze community en “TIM S” stelde dat we tegen een probleem botste dat waarschijnlijk ging opgelost worden bij een volgende update van de toestellen. We zijn ondertussen reeds meer dan 3 maanden verder en ik vraag me af of er alsnog een oplossing zal komen voor deze toestellen?

Aangezien we 4 actieve toestellen en 1 reserve toestel van deze hardware versie hebben zou een vervanging van deze toestellen een dure grap worden ook al kun je genieten van een inruil korting.

Wij gebruiken het systeem zowel privé als in onze zakelijke omgeving en dat maakt het luistergenot bij ons cliënteel heel ongemakkelijk.

Bij deze nog een diagnose nr 3901997 genomen op 05022020

Beleefde groeten

Marc

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey Marc,

Sorry voor de late reactie.

Ja, dit is nog steeds iets wat, hopelijk, in de komende update opgelost gaat worden.

Een exacte datum hiervan is helaas nog niet bekend, er wordt nog steeds druk aan gewerkt op dit op te lossen

Bedankt voor je reactie! Dat er nog aan gewerkt wordt stemt mij hoopvol.:thumbsup_tone2:

Ik vind het vreemd dat identieke toestellen maar met een andere hardware versie wel correct werken en de andere niet. Is mijn redenering juist dat de toestellen met versie 1.1.16.4-2 ouder zijn als degene met versie 1.16.5.5-2 ?

Ik heb ook eens gekeken naar de nieuwe reeksen toestellen , gaan die nu gebruik maken van het 5 ghz netwerk of blijft men op de overvolle frequentie van 2.4 ghz?

Groeten

Marc

Reputatie 3
Badge +2

Over de hardware versie kan ik je helaas niet vertellen of dit te maken heeft met deze issue, mogelijk wel alleen kan ik dit niet bevestigen.

Op dit moment is de Move de enige speaker van Sonos die zowel verbinding kan maken met een 2.4Ghz netwerk als een 5Ghz.

Reageer