Preset voor 2 kamers met gedeeltelijk zelfde componenten

  • 20 October 2021
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Ik heb een grote kamer gedeeld in 2 delen. In het ene deel (eetkamer) staat een One SL (1) en een One, in het ander deel (tv kamer) staan een Arc, Sub, One SL (2) en de Sonos One (die ook in de eetkamer staat.

Ik zoek nu een oplossing dat als ik tv wil kijken, ik dat in de app kan selecteren en dat dan de Arc, Sub, One en One SL (2) als surround systeem inschakelen.

Als ik dan vervolgens muziek wil luisteren in de eetkamer, ik in de app kan selecteren en dat dan de Sub, One en One SL(1) als stereopaar met sub inschakelen.

 

Ik kijk dus of TV of ik luister muziek. Ik doe dat niet op hetzelfde moment. Op dit moment moet ik, als ik van eetkamer naar tv kamer ga, het stereo paar loskoppelen en als surroundspeakers koppelen aan de Arc in de tv kamer. Hetzelfde geldt voor de sub. En als ik dan muziek wil luisteren in de eetkamer, hetzelfde maar dan omgedraaid.

 

Het lijkt mij niet echtmoeilijk om dit in de App in te bouwen, of is er een andere oplossing ?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

En per wisseling verlies je ook Trueplay-instellingen……

 

Aan de ene kant: dit wordt veel vaker verzocht en Sonos heeft er niets aangedaan. Wellicht is het niet zo makkelijk, of spelen er commerciële redenen om dit niet mogelijk te maken.

Aan de andere kant: volgens mij heb ik begrepen dat het via een third party app wel kan, al weet ik niet meer precies welke….. Sonophone wellicht?