Beantwoord

Port toevoegen aan bestaande configuratie creeert aparte kamer

  • 4 November 2021
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

Badge +1

Afgelopen week mijn Sonos collectie uitgebreid met de rega p1 en de Sonos Port.

installatie zoals gewoonlijk super. Het werkte binnen 10 minuten.

 

nu zie ik echter in de app, ondanks dat ik de Port heb toegevoegd aan de bestaande installatie (woonkamer) dat er toch een aparte kamer is aangemaakt (woonkamer 2) deze weer aangepast naar woonkamer, maar het blijven 2 aparte kamers. 
 

en direct de vraag hoe ik ingesteld krijg dat wanneer ik de platenspeler aanzet deze direct het geluid af gaat spelen via het systeem?

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 4 November 2021, 11:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Waarschijnlijk is de bestaande Woonkamer een Surround kamer. Je kunt daar geen andere apparaten aan toevoegen behalve apparaten die deel uitmaken van het Surround systeem, dus bijvoorbeeld een Sonos SUB. De Port blijft dus een apart zichtbare speaker en dat betekent dat je die kunt groeperen met de Woonkamer, dan wordt alles zowel op de Port als op de Woonkamer afgespeeld. Groeperen doe je zo:

 

https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Badge +1

Eddie,

 

dank voor je snelle reactie!

inderdaad werkt dit, maar onthoud het systeem dit dan automatisch? Dus als ik schakel naar radio, en dan stop? Heb het geprobeerd maar moest de 2e keer wel weer opnieuw beide kamers aanvinken

Reputatie 6
Badge +3

De groep wordt herinnerd vanuit de laatste stand, echter…..ik heb zelf geen TV geluid via Sonos maar ik kan me heel goed voorstellen dat je TV bedoeld (om TV geluid te produceren) of onbedoeld (standby) een signaal heeft gestuurd naar je Surround systeem en daarmee de groep opgeheven wordt. De Port kan immers geen TV signaal weergeven en maakt geen deel uit van de Surround kamer.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb er eens op gezocht; het lijkt een setting:

 

Ungroup on autoplay

As with any Sonos player, you can group and ungroup the PLAYBAR with other rooms. If ungroup on autoplay is checked, any

Sonos rooms that are grouped with the PLAYBAR when the TV is turned on will automatically drop from the group. This

setting is Yes by default.

Using a handheld Sonos controller

1.

From the Settings menu, select Room Settings.

2.

Select the room the PLAYBAR is located in.

3.

Select TV Setup and Control -> Ungroup on Autoplay.

4.

Select Yes or No.

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Borstel1980, je kunt het zo instellen dat zodra je muziek gaat draaien via de port, het weergegeven wordt in de woonkamer.

Ga naar instellingen → Port → automatisch afspelen → bij locatie kun je instellen welke kamer en eventueel of de 

gegroepeeerde luidsprekers mee moeten doen.

 

Badge +1

Inmiddels werkend, dank @Eddie the Eagle en @Zjossss