Beantwoord

Plotselinge stop met afspelen bij album vanaf de IPhone afspelen

Badge
Telkens als ik via de Sonos App een album op mijn IPhone kies dan houd de muziek er plotseling na een tijdje mee op. Dit gebeurd niet als ik een radio zender selecteer. Wie weet een oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door Emily P 1 mei 2017, 18:16

Zou je even willen kijken of WiFi Assistentie eventueel aanstaat? Dit is iets wat standaard aangezet word door iOS en wat ervoor kan zorgen dat verbinding met het Sonos systeem problemen kan veroorzaken, waaronder dat nummers afgekapt worden.

WiFi Assistentie instelling vind je onder Instellingen (van je iPhone) > Mobiele Data > helemaal onderaan staat WiFi Assistentie. Deze moet uitstaan.

Daarnaast zie ik best wat draadloze storing op je speakers, welke eventueel opgelost zou kunnen worden met een kanaal wijziging. Sonos staat op dit moment op kanaal 6. Hierin kan je deze wijzigen naar kanaal 1 of 11. Kanaal 1 lijkt het beste van wat ik kan zien, maar dit kan eventueel in de praktijk anders zijn, dus test ze beiden even.

Voor het aanpassen van het kanaal ga je naar Instellingen (in de Sonos app) > Geavanceerde Instellingen > SonosNet Kanaal
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Is de telefoon nog steeds verbonden met het netwerk als de muziek uitvalt? Stuur anders even een diagnose in nadat het probleem zich voorgedaan heeft, post je bevestiging's nummer hier.
Badge
Ja de WiFi is dan nog actief. Ik heb 3 keer een diagnose gestuurd: 7343480, 7349541 en 7349568
Reputatie 4
Badge +3
Zou je even willen kijken of WiFi Assistentie eventueel aanstaat? Dit is iets wat standaard aangezet word door iOS en wat ervoor kan zorgen dat verbinding met het Sonos systeem problemen kan veroorzaken, waaronder dat nummers afgekapt worden.
WiFi Assistentie instelling vind je onder Instellingen (van je iPhone) > Mobiele Data > helemaal onderaan staat WiFi Assistentie. Deze moet uitstaan.

Daarnaast zie ik best wat draadloze storing op je speakers, welke eventueel opgelost zou kunnen worden met een kanaal wijziging. Sonos staat op dit moment op kanaal 6. Hierin kan je deze wijzigen naar kanaal 1 of 11. Kanaal 1 lijkt het beste van wat ik kan zien, maar dit kan eventueel in de praktijk anders zijn, dus test ze beiden even.
Voor het aanpassen van het kanaal ga je naar Instellingen (in de Sonos app) > Geavanceerde Instellingen > SonosNet Kanaal
Badge
Wifi assistentie stond al uit, die tip had ik al gekregen. Andere wifi netwerken vergeten heb ik ook toegepast maar ook dat mocht niet baten. Ik heb het kanaal nu naar 1 veranderd en hij lijkt nu stabiel te blijven!! Ik hoop dat dit de oplossing is. tot dusver bedankt. 🙂
Badge
Helaas komt het probleem toch weer terug. Zowel op kanaal 1,11 en 6. Ik heb opnieuw een probleem analyse gedaan: 7369280. Het probleem doet zich de ene keer pas na ruim 20min en de andere keer al na een paar min. Voor. Heel irritant dit. Ik ben benieuwd of meerdere IPhone bezitters dit probleem onderkennen?
Reputatie 4
Badge +3
Zou je Sonos nog even op kanaal 1 willen zetten en dan na 20 minuten een nieuwe diagnose willen maken en hierop willen antwoorden? Kanaal 6 en 11 zijn helaas niet echt te gebruiken in je omgeving, er zijn teveel andere draadloze netwerken op deze kanalen.
Badge
Ik ben vanavond weer thuis en dan ga ik dit proberen. m.v.g. Edward
Badge
Vreemd genoeg speelt het probleem dit keer niet op. Maar ik heb gedaan wat je wilde: 3735755
Reputatie 4
Badge +3
Helaas kan ik die diagnose niet vinden, huidige diagnoses starten met 73 en zijn 7 cijfers lang. Zou je alsnog even een nieuwe diagnose kunnen sturen?
Badge
Sorry! 7375755
Badge
Gister avond voor het eerst geen abrupte muziekonderbrekingen ondervonden.
Reputatie 4
Badge +3
Allereerst wil ik je vragen de WiFi gegevens uit Sonos te verwijderen. Dit doe je via Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie > Opnieuw Instellen (vul geen wachtwoord in)
Zodra dit gedaan is, haal alle speakers uit de groep en klik naast Huiskamer op groep om alles weer te groeperen. Op dit moment heb je dit gedaan met de Slaapkamer, dus die is de groepsleider en deze is in jouw huishouden juist een van de "zwakkere" vanwege afstand. Huiskamer heeft een hele sterke verbinding en zou veel beter een groepsleider kunnen zijn.
Badge
Ik heb een Boost en die is met een netwerkkabel aan de router verbonden. Die stuurt dan alles toch aan? Er was namelijk geen draadloze installatie, volgens mij.
Reputatie 4
Badge +3
Dat klopt, maar je hebt Sonos ook toegang gegeven tot je eigen WiFi, wat betekent dat Sonos op het moment twee manieren heeft om met je router te verbinden, via de BOOST en via je eigen WiFi. En dat kan mogelijk voor problemen zorgen. Vandaar dat ik je vroeg die gegevens te verwijderen via de stappen die ik je uitgelegd had, om ervoor te zorgen dat Sonos alleen via de BOOST kan verbinden.
Als je die stappen nog even probeert die in mijn eerdere post staan, en het dan nog even zou willen proberen? Als het dan nog niet lukt is het waarschijnlijk het beste dit telefonisch te gaan oppakken. (Onze contact informatie vind je onder http://www.sonos.com/nl-nl/contact)
Badge
Dat klopt, maar je hebt Sonos ook toegang gegeven tot je eigen WiFi, wat betekent dat Sonos op het moment twee manieren heeft om met je router te verbinden, via de BOOST en via je eigen WiFi. En dat kan mogelijk voor problemen zorgen. Vandaar dat ik je vroeg die gegevens te verwijderen via de stappen die ik je uitgelegd had, om ervoor te zorgen dat Sonos alleen via de BOOST kan verbinden.
Als je die stappen nog even probeert die in mijn eerdere post staan, en het dan nog even zou willen proberen? Als het dan nog niet lukt is het waarschijnlijk het beste dit telefonisch te gaan oppakken. (Onze contact informatie vind je onder http://www.sonos.com/nl-nl/contact)
Badge
Ik heb al je stappen doorlopen. Het viel mij alleen op dat ik geen optie had om de WiFi te verbreken. Vandaar ook mijn vorige reactie. Nadat ik de stappen heb doorlopen ben ik boven op kantoor aan de slag gegaan en daar speelde het probleem weer op!
Reputatie 5
Badge +2
Zou je even telefonisch contact met ons op willen nemen zodat we beter kunnen voorzien van feedback.
Badge
Het probleem doet zich de ene keer pas na ruim 20min en de andere keer al na een paar min. Voor. Heel irritant dit. Ik ben benieuwd of meerdere IPhone bezitters dit probleem onderkennen?

JA, ik heb ook last van dit probleem (sinds eind maart, na het updaten naar iOs 10.3) via m'n iPhone was het niet meer mogelijk om continue af te spelen of om normaal muziek af te spelen, behalve als de telefoon aan de oplader lag. Alleen is dit lastig met een telefoon. Via m'n MacBook kon ik ook alleen continue afspelen als deze aan de oplader lag. (ook lastig, maar, voor mij, de beste oplossing van 2 mindere.)

Tot vanmorgen: in de instellingen heb ik de optie "Bediening vanaf het vergrendel scherm" (weer) aan gezet en ...............het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen 🙂 en alle muziek is weer normaal af te spelen vanaf m'n iPhone. (zonder dat deze aan de oplader ligt.)

Natuurlijk moest ik even proberen wat er zou gebeuren als ik "Bediening vanaf het vergrendel scherm" weer uit zou zetten. En ja hoor, het was binnen enkele minuten weer raak en ging het gelijk weer helemaal mis.

De optie toch weer op aan gezet en helemaal niks meer aan de hand en werkt m'n SONOS-systeem weer zoals die het al die jaren ervoor gedaan heeft 🙂 Dus laat ik de optie nu maar op aan staan, en ben ik blij dat alles weer normaal werkt!
Badge
Zelfde probleem. Sonos verliest verbinding met iPhone bij afspelen bestanden op iphone. Geen probleem radio of andere apparaten. Diagnose 8049789
Reputatie 5
Badge +2
Kan het zijn dat je telefoon op dat moment overschakelt naar de 5ghz band? Schakel deze even uit op de router en test het vervolgens weer.
Badge
Neen heb 5 GHz al verwijderd en getest. Gebeurt altijd wanneer iPhone in stand-by gaat. Dan gaat iPhone precies even offline? Vreemd...
Badge
Nu terug bediening vanaf vergrendelscherm aangezet en lijkt nu terug te gaan... toch een bug in Sonos app? Wel vervelend want batterij loopt met die functie erg snel leeg (zie andere Topics)....

Reageer