Beantwoord

Playbase werkt niet meer via WiFi


Net als meerdere heb ik een Playbase die van de ene op de andere dag geen geluid meer geeft via de WiFi.
Van alles geprobeerd, alles opnieuw geïnstalleerd, gereset meerdere malen en alleen werkt het nu nog via bekabeling.
Play 3 / meerdere ones werken nog wel....
Wat kan ik doen om het weer normaal werkend te krijgen??
Heb de diagnose al reeds verzonden
Wie kan me verder helpen??
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 3 May 2019, 11:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

22 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Heb je in dit proces ook al eens je hele netwerk een herstart gegeven? Router/modem uit, alle apparaten op je netwerk uit, router/modem weer aan en dan één voor één de apparaten weer aanzetten.
Als je wilt dat iemand van Sonos hier aan de slag gaat met je diagnose, zul je het referentienummer moeten posten.
Reputatie 7
Badge +2
Zie inderdaad graag een diagnose tegemoet terwijl de Playbase bekabeld aangesloten zit en dus gevonden word.
Beschrijf het bevestigings nummer graag in je bericht.
Badge
Dag Tim,

ik geloof dat ik ook weer aan de beurt ben... Nadat mijn eerste playbase een malfunction had wordt mijn tweede playbase nu ook niet mer herkend, zucht..... Ik probeer het morgen maar weer eens, maar ik wordt er niet blij van, zachtjes uitgedrukt....
Badge
Vandaag geprobeerd Sonos te bellen, niet te bereiken: probeer het de volgende werkdag..... Is er ergens iemand die mij kan helpen?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Paulus, ik vind het jammer om te horen dat je nogmaals een probleem hebt met je Playbase. Wat is exact het probleem? De Playbase is niet meer zichtbaar in je app? Zou je dit apparaat eens met een netwerkkabel aan willen sluiten op je router, wanneer de Playbase zichtbaar is een diagnose maken?

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Daarnaast hebben we de afgelopen dagen extreem veel bellende klanten waardoor de wachttijd hoger oploopt dan wat we zouden willen. Ik denk dat we dit probleem ook hier kunnen oplossen.
Badge
Ha Frank, bedankt voor je reactie . Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice (ik hoefde dus niet tot de volgende werkdag te wachten!).
Prima ondersteuning en het probleem is verholpen: Gelukkig niet een defecte playbase maar een iets met teveel buffering of zo. Afijn, een paar minuutjes van stroom af en hij deed het weer! Met vriendelijke groet, Paul

Hi Sonos,

Het lijkt of mijn playbase ook niet meer met wifi werkt. Playbase zit bekabeld aangesloten, 2 x play 1’s via wifi. Maar surround doet het niet meer, en kan bv ook niet meer vanaf mijn telefoon muziek over mijn playbase spelen. App kom ik niet meer in, geeft een melding dat 1 van mijn apparaten niet is aangelopen op netstroom, wat niet het geval is. Kan ik in de app dan niet verder klikken oid. Nieuwe complete installatie gedaan van playbase en play 1’s, maar zelfde probleem. Graag advies.

Groeten,

Wouter

diagnostische info is verzonden. bevestigingsnummer: 443298046

Gr.

Wouter

Reputatie 4
Badge +3

Hey Wouter,

Ik zie in de diagnose helaas je Playbase er niet bij staan, is het anders mogelijk voor je om ons te bellen wanneer je bij het systeem aanwezig bent?

Dan kunnen we je veel makkelijker en sneller helpen.

Gisteren geïnstalleerd en vandaag kan mijn iPhone Sonos app de soundbase niet meer vinden. Diagnostics verstuurd:  1276034546

 

please advice

Reputatie 7
Badge +2

Gisteren geïnstalleerd en vandaag kan mijn iPhone Sonos app de soundbase niet meer vinden. Diagnostics verstuurd:  1276034546

 

please advice

Zie in de diagnose dat deze verzonden is vanuit een iOS toestel, waarin deze gewoon netjes de Playbase genaamd Family Room doet weergeven.

Wifi van je Playbase doet het verder prima, naast dat deze niet in gebruik is omdat de Playbase bekabeld is aangesloten met je netwerk.

Wel staat er geen wifi in Sonos, dus mocht je de Playbase draadloos maken dan zou deze niet weten waar deze mee moet verbinden.

Hoe dit is weggenomen is mij een raadsel als je dit niet zelf bewust gedaan zou hebben.

Om de wifi opnieuw in te leren wil je terwijl de Playbase bekabeld is, via: Instellingen > Systeem > Netwerk, de draadloze installatie doorlopen.

 

Opgelost met phone support: user error: ik had de Sonos nog niet goed aan WiFi gekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +2

Fijn om te horen dat je de Playbase dus nu draadloos werkende hebt.

Veel luister-plezier!

Ik heb een playbase die opeens geen verbinding met wifi heeft,en die ik in het systeem ook niet meer ziet.

Van alles geprobeerd , meerdere malen gereset en opnieuw geïnstalleerd,maar werkt alleen nog via bekabeling.

Wat moet ik doen,heb het diagnose nummer 1240585810 reeds verzonden.

Graag advies hierover

Hallo,

 

ik heb hetzelfde probleem. Playbase werkt wel met kabel maar niet draadloos. Play1 heeft geen problemen

 

diagnose nummer 953251256

Reputatie 5
Badge +3

Mss defecte WiFi kaart, best even een belletje naar Sonos doen.

Petje af voor sonos,

s`Maandag gebeld voor problemen met mijn 2,5 jaar oude playbase.

Dinsdag oude opgehaald en woensdagmiddag werd er (gratis) een nieuwe playbase afgeleverd.

Dat is nou eens service.

Sonos ….BEDANKT!!!!!!!!!!!!

Reputatie 5
Badge +3

Fijn om te horen dat het zo snel is omgeruild. We doen ons best om dat voor elke klant mogelijk te maken en altijd goed om te horen dat klanten dat waarderen. Veel plezier weer met je Sonos!

Hoi, 

Bij mij hetzelfde. Play3’s werken enkel met ethernet kabel. Dit zijn wel de gen1’s, wellicht dat dat de oorzaak is?

 

D-nr. 485052866
 

Alvast dank! 

gr.

Erwin

Reputatie 4
Badge +3

@brinkey76 

Ik zie dat je al contact heb opgenomen, hopelijk wordt het snel opgelost en kan je dan weer genieten van je muziek

Mijn playbase werkt ook niet meer op WiFi, bekabeld wordt hij direct herkend. Heel vreemd. Andere 3 kleine boxen werken uitstekend met WiFi.

Hallo bij mij werkt eveneens de playbase noet via wifi.

Op moment dat ik de ethernet kabel eruit haal verdwijnt hij uit mijn systeem. Heb alles geprobeerd van nieuw netwerk tot alles resetten. 

De vraag of iemand even mee kan kijken:

Casenummers  409692902 (aangesloten met kabel)
1606378279 (kabel eruit)

 

Bedankt