Beantwoord

Playbase moeite met verbinden

• 18 mei 2020
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Hi, ik heb grote moeite om verbinding te maken met mijn playbase. Eerst via wifi verbinding gezocht en na een halve dag proberen te verbinden eindelijk geïnstalleerd en werkend, maar regelmatig is de playbase vervolgens niet meer te vinden in de app. Aansluiten van 2 sonos one’s was bijna een nog groter drama - het is mij 1x gelukt om alle drie tegelijk draaiend te krijgen, daarna hooguit per paar en nu zie ik alleen de sonos one’s nog maar in de app. Ik hoopte het probleem op te lossen door de playbase rechtstreeks aan te sluiten op de router, maar dat helpt ook niet. Verbinding maken lukt sporadisch en tegelijk met de sonos one’s is nog niet gelukt. Sterker nog, toen de playbase was uitgeschakeld lukte het mij beter om contact te maken met de one’s. De one’s zijn overigens verbonden via wifi. Op dit moment zie ik alleen de one’s in de app, de playbase niet. En soms zie ik alleen de playbase, maar de one’s niet. Het verbinding maken met de playbase en opnieuw installeren (een aantal keer geprobeerd) blijft een drama, het apparaat wordt gewoon niet gevonden. Ik heb sterk de indruk dat het aan de playbase ligt (ook al is die pas een maand oud), maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Iemand een idee / suggestie?

Bevestigingsnummer diagnostische informatie is 662592835

icon

Beste antwoord door Frank N 19 mei 2020, 11:23

Ik zie direct in je diagnose dat twee routers bij je een apart netwerk aanmaken. Een Zyxel heeft netwerk 192.168.1.X, een andere router (waar je er waarschijnlijk twee van hebt en waarvan ik de fabrikant niet kan uitlezen) maakt een 192.168.68.X netwerk aan. Huiskamer zit op de Zyxel, de twee andere kamers op de andere router(s).

Ik raad je aan eerst dat probleem op te lossen, wij kunnen dat niet aan de telefoon verhelpen.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Als je snel antwoord wilt kun je beter even bellen met Sonos. Houd het diagnosenummer bij de hand…..

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie direct in je diagnose dat twee routers bij je een apart netwerk aanmaken. Een Zyxel heeft netwerk 192.168.1.X, een andere router (waar je er waarschijnlijk twee van hebt en waarvan ik de fabrikant niet kan uitlezen) maakt een 192.168.68.X netwerk aan. Huiskamer zit op de Zyxel, de twee andere kamers op de andere router(s).

Ik raad je aan eerst dat probleem op te lossen, wij kunnen dat niet aan de telefoon verhelpen.

Dank voor je reactie, vooralsnog lijkt dat al te helpen.. soms lijkt de oplossing minder moeilijk dan gedacht

Reageer