Beantwoord

Playbase geeft geen geluid (met Samsung UE40C5100)

• 25 August 2018
  • 3 reacties
  • 253 Bekeken

Na verhuizing lukt het niet meer om geluid met optische kabel voor playbase over Samsung tv te krijgen. Via de (ziggo) decoder (optische ingang) wel, maar dus niet via tv (voor als ik bv iets via de chromecast wil streamen). Heb alle tv instellingen al nagelopen (externe speakers) en tevens in de Sonos app instellingen ‘automatisch afspelen tv’ aangezet. Iemand nog tips?
icon

Beste antwoord door Frank N 28 August 2018, 12:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Mischa, rot om te horen dat het niet werkt. Wat je hebt gedaan is wat ik ook met je aan de telefoon zou doorlopen om geluid uit je TV te krijgen zo.

Zou je de optische kabel nogmaals op je TV willen aansluiten en kijken of er een rood lichtje uit de andere kant van de optische kabel komt? Mogelijk geeft je TV geen signaal af namelijk, het ontbreken van een lichtje zou dat aangeven.
Hi Frank, net gecheckt en er komt een rood lichtje uit aan de andere kant van de optische kabel, tv geeft dus signaal af.
Reputatie 5
Badge +3
Dan durf ik het niet te zeggen zo Mischa. Je Playbase luistert naar het signaal dat binnenkomt, of dat nou je decoder is of je TV. Via je decoder werkt het wel, dus aan je Playbase en kabel ligt het niet. Dan kan het enkel nog aan je TV liggen.

Zou je de Playbase nogmaals willen verbinden met je decoder en dan een diagnose maken. Sluit hierna je Playbase aan met de TV en maak nogmaals een diagnose.
Dit doe je via: instellingen, geavanceerde instellingen, diagnose verzenden. Meld graag de bevestigingsnummers hier.