Playbase en of Sub werkt niet.

  • 28 March 2021
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Ik heb sinds de update problemen met playbase of sub is maar net hoe ik het instel 

 

als ik playbase de WiFi aanzet dan hapert die en werkt alles als ik de playbase bekabeld aansluit en dan WiFi uit zet hapert die niet maar werkt de sub niet. Nu heb ik de sub aangesloten met een netwerk kabel en probeer ik de WiFi uit te zetten van de sub krijg ik de melding dan moet je deze bekabeld aansluiten terwijl de sub dat is. 
 

Nummer diagnose is 1411084990


3 Reacties

Daar gaat het fout 

 

5ghz staat allang uit dat is het probleem niet 

echter heb ik de playbase aangesloten bekabeld omdat er op eens haperingen had dit was op te lossen door de WiFi uit te zetten op de playbase dus playbase zonder WiFi geen haperingen speakers sonos one nog steeds WiFi aangesloten achter speakers werken prima mee alleen de sub toen nog niet. De sub heb ik nu haperingen duid wel op WiFi problemen maar heb de sub bekabeld aangesloten om te kijken of dit mijn probleem oplosten zonder resultaat. Wat ik nog probeerde te doen is de sub WiFi uitzetten maar kreeg een melding dat als je de WiFi uitzet deze bekabeld aangesloten moet zitten terwijl deze bekabeld aangesloten zit. Of het aan de update ligt is niet zeker maar wat ik wel kan zeggen sinds de update dit probleem zit voordoet. Heb in de tussen tijd WiFi kanaal zowel op de modem als op sonos app verandert zonder enige resultaat. Probeer morgen ook te bellen met klanten service hopen dat ze me verder kunnen helpen. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer 1 van beide apparaten bekabeld is moet toch de WiFi van beide apparaten aanstaan. Is de playbase bekabeld aangesloten dan heb je de WiFi nodig om de sub via sonosnet te kunnen bereiken. 

Reputatie 7

Waar leid je uit af dat je updateproblemen hebt? Voor mij lijkt het erop dat je wifi-problemen hebt, met name met de 5Ghz-verbinding tussen de Sub en de Playbase. 

Als je de wifi uitzet verbreekt ook de verbinding tussen de Sub en de Playbase - alleen de Sub (of een surround) bedraad aansluiten wordt afgeraden. Wat als je beide bedraad aansluit en dan evt. De wifi als test uitzet?

Anders even bellen met Sonos? Zij kunnen veel over je draadloze verbinding zien.

Reageer