Beantwoord

Playbar verbinden met gewijzigde router (Ziggo)

  • 28 November 2019
  • 10 reacties
  • 544 Bekeken

Heel apart. Vandaag heeft Ziggo monteur onze router gereset: nieuwe naam en nieuw wachtwoord. Nu probeer ik Sonos Playbar opnieuw te verbinden, maar dit lukt niet. Ook niet na resetten van de playbar. Installatie blijft hangen vanaf het moment dat ik het tijdelijke netwerk Sonos moet kiezen als Wifi netwerk. Vervolgens gebeurt er niets en kan ik weer van voren af aan beginnen? HELP!

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 November 2019, 22:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Thnx ik ben er inmiddels achter heb het opnieuw gedaan. Ik heb mn deco torentjes omzeild ik wilde hem aan dat netwerk toevoegen maar dat gaat om ene of andere reden niet. Ik heb nu mijn telefoon en de sonos rechtstreeks op de ziggo modem geconfigureerd en dat gaat wel enige nadeel is dat ik dan niet op mijn goeie netwerk zit met mn mobiel als ik switch naar mn deco netwerk is de sonos offline wel jammer en waarschijnlijk is er een manier maar ik weet even niet hoe. Gr en dank!

 

 

Bel graag even in om dit probleem opgelost te krijgen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Reputatie 6
Badge +3

Sonos en mesh wifi systemen zoals je Deco geven vaak dit soort problemen. Wat je nu hebt gedaan is ook niet elegant want je hebt gescheiden wifi systemen; grote kans dat je problemen zullen blijven en je blijft met je telefoon heen en weer schieten tussen je verschillende wifi`s. De oplossing staat hier boven ook al genoemd; verbind de Playbar met een ethernetkabel aan je Ziggo modem/router.

Reputatie 7

Meer een work around dan een oplossing, maar als het voor jouw werkt is het prima.

Ik zou toch nog eens nadenken over een Boost…...

Thnx ik ben er inmiddels achter heb het opnieuw gedaan. Ik heb mn deco torentjes omzeild ik wilde hem aan dat netwerk toevoegen maar dat gaat om ene of andere reden niet. Ik heb nu mijn telefoon en de sonos rechtstreeks op de ziggo modem geconfigureerd en dat gaat wel enige nadeel is dat ik dan niet op mijn goeie netwerk zit met mn mobiel als ik switch naar mn deco netwerk is de sonos offline wel jammer en waarschijnlijk is er een manier maar ik weet even niet hoe. Gr en dank!

 

 

Reputatie 7

Verbindt eens (tijdelijk) Je Playbar via een kabel. Als het dan wel goed gaat heb je echt wifi-problemen. Een Boost zou dan uitkomst kunnen bieden.

Ik heb vandaag alles gereset app opnieuw geïnstalleerd,  playbar opnieuw geïnstalleerd vanuit het niks zeg maar. Het werkte prima, even buiten geweest de wifi tijdelijk even uitgeschakeld op mobiel bij thuiskomst de wifi weer aan, sonos gaan luisteren maar was weer niet zichtbaar......

Reputatie 7

Veel met je Sonos rommelen moet niet nodig zijn. Het lijkt erop dat je wifi-problemen hebt. Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Ik ben voor mijn gevoel wekelijks bezig met mijn sonos wat een verschrikkelijk product om te installeren,  installatie app blijft maar hangen in zn zoek fase of zet speakers van je tv uit fase wat een drama product.  Sinds ik een andere router hrb continu problemen maak gewoon bleutooth op je systeem de meest goedkope producten zijn in no time in te schakelen en mn dure sonos is een drama....

Reputatie 7
Badge +2

Naast wat 106rallye aankaart, zal mogelijk ‘t volgende community topic je ook kunnen helpen.

Reputatie 7

Heb je hier al gekeken? https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL
 

ik raad altijd aan om hetzelfde wachtwoord en SSID te houden bij een andere router. Voor jou maakt het niet uit: je Playbar is gereset en dus ook het oude wachtwoord kwijt. Eventueel maar eens bedraad aansluiten?