Beantwoord

Playbar valt steeds uit

  • 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 1847 Bekeken

Badge

Hallo,

Wij hebben in de woonkamer een Playbar met Sub en 2x Play1. De Playbar is via UTP aangesloten, de Sub en Play1 via Sonos wifi.  De TV is ook met UTP aangesloten via de Playbar.

Sinds enige tijd (+/- 3-4 maanden) valt het geluid bij streaming (Juke, TuneIN, Apple Music, etc, maakt niet) steeds weg. Bij TV (optisch verbonden) werkt het wel prima.

De overige Sonos producten (Beam, Play1, Play3, One SL) in de woning spelen wel gewoon door. Deze zijn allemaal, op 1 na (One SL, draadloos),  aangesloten via UTP.

Ik heb meerdere instellingen geprobeerd, wifi aan, wifi uit, met UTP kabel, zonder UTP kabel, andere UTP kabel (ipv de kabel in de muur) en het probleem blijft. 

Daarnaast alles ook al diverse keren opnieuw opgestart (modem, router, Playbar).

Het kan de UTP kabel ook eigenlijk niet zijn, de TV zit, zoals eerder vermeld, met UTP verbonden via de Playbar en Netflix etc. spelen zonder enige hapering perfect af.

 

Ik heb Ziggo Internet met de Connect Box (Arris) in Bridge mode met een Netgear Orbi SRK60 Pro Routerset en diverse Switches

 

Ik heb meerder stukken hierover gelezen, maar helaas geen oplossing, iemand hier wel?

Gegevens rapport 1927615371

 

Alvast bedankt.

Bart-Jan

icon

Beste antwoord door bjsipkes 23 November 2020, 12:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge

Niemand een oplossing?

Ondertussen ook de playbar, play1 en sub verwijderd en opnieuw aangemeld. Helaas geen verandering.

Badge

Zijn er ook medewerkers van Sonos zelf die dit lezen en die misschien een antwoord hebben na het uitlezen van het gegevens rapport?

Vermoedelijk niet...heb hetzelfde met playbase en sinds ze van Twitter zijn verdwenen is support alleen maar erger geworden. Zelfs in BE geen chat support. Voor mij gaan ze de deur uit en vervangen door andere zaken

Reputatie 5
Badge +3

Niemand een oplossing?

Ondertussen ook de playbar, play1 en sub verwijderd en opnieuw aangemeld. Helaas geen verandering.

Ik raad je aan om met ons te bellen of chatten voor support. Op het forum zijn Sonos medewerkers niet vaak meer actief om problemen op te lossen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

 

Vermoedelijk niet...heb hetzelfde met playbase en sinds ze van Twitter zijn verdwenen is support alleen maar erger geworden. Zelfs in BE geen chat support. Voor mij gaan ze de deur uit en vervangen door andere zaken

We hebben nog altijd chat support in België via de bovenstaande contactpagina. Het kan zijn dat Chat soms niet beschikbaar is omdat de wachtrij vol zit, probeer het dan later opnieuw.

 

Badge

OPLOSSING! Dankzij Ünal van Chat helpdesk.

Dit is een uniek probleem voor eigenaren van bepaalde Sony televisies (In ons geval de KD-55AG9). Het komt doordat er af en toe een signaal door de optische verbinding gaat vanuit de televisie.

Zorg ervoor de de Sony TV de laatste update heeft gehad, dit is soms al genoeg om het op te lossen. Zo niet, volg de volgende stappen op de TV:

Ga naar:

Instellingen → Netwerk en internet → Thuisnetwerk instellen → IP-besturing → Eenvoudige IP Besturing (deze aanzetten).

Vervolgens de TV opnieuw opstarten (dus niet uitzetten via afstandsbediening, echt opnieuw opstarten):

 Instellingen → Over → Opnieuw opstarten

 

Succes!