Beantwoord

Playbar speelt spontaan in de nacht

  • 22 December 2016
  • 18 reacties
  • 2921 Bekeken

Sinds een maand hebben we een playbar toegevoegd aan ons Sonos arsenaal. Mooi ding, werkt prima en verbeterd het TV geluid met een dikke factor.

Deze Playbar hebben we in een opstelling met een Philips TV en 2 Play:3 speakers. Gezien we ook een baby in huis hebben zijn we regelmatig wakker in de nacht. Dusdanig kom ik regelmatig tussen 04.00 en 05.00 beneden in de woonkamer. Zo af en toe speelt de Playbar het televisie geluid af. Zachtjes maar duidelijk hoorbaar. Het betreft altijd het NOS journaal (waarschijnlijk NPO1). Even op de mute drukken lost het probleem op. Wel is het raar dat de Playbar in de nacht spontaan audio begint af te spelen. Dit terwijl de TV nog op standby staat en dus geen beeld geeft (uit staat).

Zijn er meer mensen die dit ervaren? En hoe kunnen we dit oplossing?
icon

Beste antwoord door Mark W 6 March 2020, 13:20

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 3
Zeer vreemd, zelf niet meegemaakt, het enige waar ik aan kan denken:

Heeft je TV een alarm of automatische update die hij 's nachts doet?
Inderdaad vreemd, maar wij hebben hetzelfde met 1 van de 2 Play1 toestellen die wij hebben. Ook in de nacht... Wij hebben er dus twee, gekoppeld aan WIFI. Hij speelt dan nummers af van een muziekbibliotheek die bij ons op de NAS staat.
Reputatie 3
Heeft 1 ervan een alarm ingesteld? Of ieamand die 's nachts op knopjes zou kunnen duwen?
Het blijft vreemd. Duurde even wat tests en ben natuurlijk niet elke nacht wakker (gelukkig). Heb de internet kabel uit de TV getrokken een update kan deze dan niet proberen (tenminste geen verbinding maken met een willekeurige server). En het spontaan aan gaan van de Playbar blijft door gaan. Het is trouwens altijd tussen 05.00 en 06.00 uur. Er staan geen alarmen ingesteld (de enige die ik ooit heb gehad was in het weekend om 8.30).

Wij hebben ook een NAS (Synology) in huis staan. Wij horen echter altijd het NOS journaal. Mijn vrouw heeft laatst de TV aangezet deze sprong op "geen signaal", wat klopt gezien wij altijd via een mediabox naar series of films kijken en de input van de TV staat eigenlijk standaard op HDMI-1. Verder heeft de TV een CI+ module en maken we geen gebruik van een kastje van de TV-provider. Verder drukken wij gewoon op de mute knop van de afstandsbediening (tv) en alles is weer stil. Wanneer we dit niet doen houdt het vanzelf op na een half uur, kwartier, etc. (ik zou dit eens moeten timen). Heeft iemand een idee hoe we erachter kunnen komen wat dit veroorzaakt?

Met alleen de Play3's die we hebben staan (nu in surround opstelling) hadden we nergens last van.
Reputatie 3
Probeer eens die CI+ module uit te zetten voor een tijdje, en als dat niet helpt de mediabox uitzetten voor een tijdje, kijk bij welke van de twee het gebeurt?
Playbar speelt spontaan in de nacht. Lapmiddel: In de DS audio app moet je de play list leeg maken. Werkt bij mij.

Wij hebben precies hetzelfde probleem als jullie. NOS journaal tussen 5 en 6 uur. Hebben jullie inmiddels al een oplossing?

Reputatie 4
Badge +3

Hey Suzanne,

een Sonos speler zou niet uit zichzelf moeten gaan spelen, hiervoor is altijd een opdracht nodig.

Kan het zijn dat er een alarm ingesteld staat in de Sonos app?

 

Mocht dit niet zo zijn, verstuur anders een diagnose nadat dit gebeurt is, kan ik je meteen vertellen waar deze opdracht vandaan kwam.

Als je een diagnose verstuurt heb, vermeld dan hier ook het bevestigingsnummer.

738236670  Voor zover ik kan zien staan er geen alarmen aan in de app. 

Hey Suzanne,

een Sonos speler zou niet uit zichzelf moeten gaan spelen, hiervoor is altijd een opdracht nodig.

Kan het zijn dat er een alarm ingesteld staat in de Sonos app?

 

Mocht dit niet zo zijn, verstuur anders een diagnose nadat dit gebeurt is, kan ik je meteen vertellen waar deze opdracht vandaan kwam.

Als je een diagnose verstuurt heb, vermeld dan hier ook het bevestigingsnummer.

Voor zover ik kan zien staat er geen alarm aan. 738236670 Heb een diagnose gestuurd. 
krijg het geluid van de tv het nos journaal 

Hey Suzanne,

een Sonos speler zou niet uit zichzelf moeten gaan spelen, hiervoor is altijd een opdracht nodig.

Kan het zijn dat er een alarm ingesteld staat in de Sonos app?

 

Mocht dit niet zo zijn, verstuur anders een diagnose nadat dit gebeurt is, kan ik je meteen vertellen waar deze opdracht vandaan kwam.

Als je een diagnose verstuurt heb, vermeld dan hier ook het bevestigingsnummer.

Voor zover ik kan zien staat er geen alarm aan. 738236670 Heb een diagnose gestuurd. 
krijg het geluid van de tv het nos journaal 

Hij ging net weer aan hierbij het nummer  1033343222

Reputatie 4
Badge +3

Hey Suzanne,

Bedankt voor het mee sturen van de diagnose.

Hierin zie ik inderdaad dat de Playbar TV geluid is gaan afspelen, dus lijkt er op dat de TV ook aan stond?

Zodra er een TV signaal binnen komt op Playbar zal die deze automatisch gaan afspelen, dit kan je eventueel in de app uitzetten.

 

Mocht je dit willen doen ga dan naar “Instellingen” => “Systeem” => “Woonkamer”  en hier zet je Automatisch afspelen bij TV dan uit. 

 

Hey Suzanne,

Bedankt voor het mee sturen van de diagnose.

Hierin zie ik inderdaad dat de Playbar TV geluid is gaan afspelen, dus lijkt er op dat de TV ook aan stond?

Zodra er een TV signaal binnen komt op Playbar zal die deze automatisch gaan afspelen, dit kan je eventueel in de app uitzetten.

 

Mocht je dit willen doen ga dan naar “Instellingen” => “Systeem” => “Woonkamer”  en hier zet je Automatisch afspelen bij TV dan uit. 

 

Maar dat is dus het probleem de tv staat niet aan en heb bij alarm instellingen van de tv gekeken en daar staat niets ingesteld. Tv is gewoon zwart en het rode lampje van uitgeschakeld brand. Het is een Philips tv

Reputatie 4
Badge +3

Staat de Playbar wel aangesloten op je TV, of staat deze op een TV decoder aangesloten?

Ik kan zien dat het signaal binnen komt via de optische aansluiting, dus het apparaat waarmee deze aangesloten staat zorgt ervoor dat de Playbar begint af te spelen.

Staat de Playbar wel aangesloten op je TV, of staat deze op een TV decoder aangesloten?

Ik kan zien dat het signaal binnen komt via de optische aansluiting, dus het apparaat waarmee deze aangesloten staat zorgt ervoor dat de Playbar begint af te spelen.

Ja hij direct aangesloten op de tv via de optischer aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +2

Als je geen instellingen binnen de TV kan vinden die dit verklaren, dan willen we graag adviseren met de fabrikant van de TV contact op te nemen.

Sorry dat ik even inbreek op dit oude bericht.

ik had vannacht dat mijn one sl spontaan begon te spelen in de hoofdslaapkamer.

 

diagnose code 1068360129

Reputatie 5
Badge +3

Via de community kunnen we je niet helpen met het uitlezen van een diagnose. We raden je aan om telefonisch of via chat contact met ons op te nemen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Reageer