Beantwoord

Playbar op tv zonder optische aansluiting

• 18 juni 2020
  • 9 reacties
  • 201 Bekeken

Vraag:

Ik heb op mijn tv geen optische aansluiting, hoe kan ik mijn net aangeschafte playbar hier op aansluiten?

TV is een RCA R55F7U 4K Smart LED-tv

Of kan ik een TOSLINK gebruiken?

Al vast dank, Marco

icon

Beste antwoord door Frank N 22 juni 2020, 16:41

We raden eigenlijk het gebruik van converters af, je bent vrij om ze te gebruiken natuurlijk maar we merken dat het vaak voor problemen zorgt. Hoop dat het in dit geval niet is.

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je hebt wel een coaxiale uitgang? Dat lijkt op https://cdn.webshopapp.com/shops/250788/files/266775869/manual-rca-r55f7u-eu-dutch.pdf te zien te zijn. Zou dit iets zijn: https://www.allekabels.nl/audio-omvormer/5/1425/optische-kabel-omvormer-coaxiaal-naar-optisch.html?gclid=Cj0KCQjwoaz3BRDnARIsAF1RfLeik9fC0maAPsOVLH5IzyvXysqZtq3G-ldnUx5c58Ac9h5UEUnhmfIaAs1ZEALw_wcB

Dank voor de info,

Ik ga direct de omvormer bestellen Coaxiaal naar optisch.

Zijn hier verder ervaringen mee?

Reputatie 5
Badge +3

We raden eigenlijk het gebruik van converters af, je bent vrij om ze te gebruiken natuurlijk maar we merken dat het vaak voor problemen zorgt. Hoop dat het in dit geval niet is.

Wat voor  optie heb ik anders? Mijn tv is nog geen 3 maanden oud. 

Ik heb een coaxiale digitale uitgang.

Of moet ik de playbar weer verkopen? 

Reputatie 5
Badge +3

Als ik het goed onthouden heb, heeft je TV ook geen HDMI-ARC (check dat zelf even als je wilt), dus een Beam zou dan ook niet werken.

Ik heb de kabel en omvormer besteld, ga dat eerst proberen.

Lukt het niet, dure Sonos in huis waar ik niets mee kan. Misschien heeft Sonos nog een oplossing?

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie hem zo niet. Altijd vervelend als je keuzes niet goed bij elkaar passen. Dit soort zaken vergt nu eenmaal veel inlezen…..

Reputatie 2
Badge +2

Misschien heb je een digitale ontvanger van je provider met een optische uitgang, ik heb mijn play base op de mediabox van Ziggo aangesloten en dit werkt perfect.

Omvormer aangesloten, via spdif coaxciaal en sonos2 app herkend playbar.

Nu samen met mijn 2 ONE speakers als home cinema ingesteld,

Helaas nog geen geluid. 

HEEFT IEMAND EEN GOUDEN TIP? 

SONOS meld alleen dat ze niet ondersteund worden 😤

Dan maar weer te koop zetten, al is dat mm laatste optie

Reageer