Beantwoord

Playbar niet meer compatible met S2?


Badge

Ik kijk (toevallig) bij mijn systeem gegevens op Sonos.com, zie ik staan dat mijn Playbar niet compatible is met S2. Maar dat zie ik niet op de site:

 

 

What is going on? Had ik toch alles moeten verkopen toen deze ellende begon?

Edit: mijn CR200 controller komt helemaal niet voor in het overzicht van mijn systeem en ik werk dus met S1. De app geeft gek genoeg aan dat ik kan upgraden naar S2. Wat dus volgens Sonos zelf niet kan, omdat ik nu twee onderdelen heb die niet compatibel meer zijn.

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 March 2021, 20:44

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Reputatie 7

Waar zie je dat de Playbar niet compatibel zou zijn met S2? Als ik kijk op https://www.sonos.com/myaccount/system/households/devices/ zie ik al mijn devices. Bij mijn Connect Gen 2 staat dat ik korting krijg als ik hem aanmeld voor een upgrade. Dat betekent echter niet dat hij niet S2-geschikt is - hij draait op S2. Zie jij iets anders?

Je kunt best upgraden naar S2, maar waarom zou je - je verliest dan inderdaad je CR200 die alleen S1 kan.

Kortom: voorlopig zie ik geen “ellende”. Wel vreemd dat je CR200 niet in je profiel staat. Misschien weet iemand anders of dat zo hoort.

Badge

My bad. Je hebt gelijk.

Ik had over het hoofd gezien dat er een bridge in die lijst staat (die ik al jaren niet meer heb). En die is natuurlijk niet compatibel.

De Playbar is dat dus nog wel, maar komt in aanmerking voor een upgrade. Dat baart me wel zorgen, maar dat geldt voor alle componenten. Zeker nu alles wat nieuw is, S1 niet ondersteunt. Dat kan alleen maar beleid zijn om het kopen van nieuwe apparatuur te stimuleren.

Reputatie 7

Sonos heeft uitgelegd dat de splitsing S1/S2 een technische achtergrond heeft: de oudere speakers hebben te weinig geheugen. Sonos heeft dat (uiteindelijk) zo goed mogelijk opgelost. Waarom de keuze gemaakt is nieuwe devices S2-only te maken is dan weer niet uitgelegd. Niet te ontkennen valt dat dat nieuwe verkopen kan uitlokken. Dat als “beleid” te benoemen zou mij echter te ver gaan. 

Badge

Het ‘beleid’ is in ieder geval onbegrijpelijk en erg vervelend voor gebruikers van S1 only apparatuur. Ik kan het echt niet anders uitleggen, zeker als Sonos dat ook niet doet.

Reputatie 5
Badge +3

De keuze is deels gemaakt omdat bepaalde apparaten, zoals de eerste generaties Connect en Connect:AMP maar ook de Bridge nog gebruik maken van bijvoorbeeld Sonosnet 1.0. Dit is de draadloze verbinding tussen speakers en werkt nog op het oude WiFi B/G protocol. Het nieuwere Sonosnet 2.0 maakt gebruik van het N protocol. Als we de producten zoals de Arc zouden moeten laten samenwerken met producten die ruim 10 jaar geleden op de markt uitkwamen moeten we op bepaalde vlakken inleveren.

Hiernaast zijn er nog andere aspecten zoals lager geheugen in oudere apparaten. Omdat de speakers onderling allemaal dezelfde data moetenbevatten zou dit gelimiteerd zijn aan de laagste hoeveelheid beschikbaar.

 

De CR200 kan je inderdaad niet updaten naar S2. Ervaar je nog problemen met het updaten van de rest van de apparaten?

Badge

De CR200 kan je inderdaad niet updaten naar S2. Ervaar je nog problemen met het updaten van de rest van de apparaten?

Ik wil niet updaten (ik ben erg gehecht aan de CR200 en heb geen behoefte aan nieuwe functionaliteit), maar krijg steeds het bericht dat ik kan updaten. Dat bericht mag van mij wel weg, dat gaat alleen niet.

Bedankt voor de toelichting op de keuzes die Sonos heeft gemaakt. Jammer, maar acceptabel voor mij omdat ik tevreden ben met wat ik heb. En dan kom ik niet in de verleiding wat nieuws te kopen. Het heeft dus ook zo zijn voordelen.  

Edit: ik vergeet te vragen hoe ik de gegevens bij ‘Systeem’ kan aanpassen. De CR200 staat er niet bij en wel een Bridge die ik niet heb.

Badge

Ik heb nog even in de app gekeken en op de CR200 bij (informatie over) ‘mijn systeem’. Ik zie in de app de CR200 niet staan in de lijst met componenten, maar op de CR200 zie ik hem wel in diezelfde lijst. Vreemd. En de Bridge zie ik nergens.

Reputatie 5
Badge +3

De informatie op de pagina 'Systeem’ kan niet worden aangepast maar is ook niet relevant voor het functioneren van het systeem. 

 

Voor verdere vragen over de CR200 raad ik je aan om ons te bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Sinds vandaag na de update krijg ik mijn Sonos One en Sonos One SL NIET meer als surround voor mijn playbar, hiervoor nooit problemen mee gehad.

Ik kan de Sonos One en Sonos One SL wel aan elkaar koppelen tot een stereo, wat gewoon werkt maar zodra ik het dus probeer te koppelen als surround krijg ik de foutmelding dat er geen connectie gemaakt kan worden met mijn netwerk, terwijl dat dus niet het probleem is want stereo werkt wel…

Goede update weer, nu heb ik 2 nutteloze speakers staan

Reputatie 4
Badge +3

Hey @papzak,

De laatste update die is uitgekomen zou geen veranderingen mogen aanbrengen aan je home cinema systeem.

Stonden ze voor de update nog wel als surround, en na het updaten als losse kamers?

Kan je me vertellen waar het precies fout gaat wanneer je de speakers als surround probeert te koppelen.

Ja voor de update stonden ze in surround, na de update niet meer. Het gaat fout tijdens het ‘’Adding surrounds’. Dan duurt het erg lang en uiteindelijk krijg ik de melding ‘’There was a problem adding your surrounds. Check your network connection and make sure your products are powered on’’. Terwijl ik ze allebei letterlijk net via spotify connect muziek heb laten afspelen.

Reputatie 4
Badge +3

Staan de One en One SL op dit moment nog als stereopaar te werken?

Zo ja, kan je dan de stereopaar scheiden en ze dan nog eens proberen om ze als surrounds toe te voegen wanneer ze als 2 losse kamers in je app staan.

 

Mocht het dan nog niet lukken, kan je anders dan eens contact opnemen met onze support center?

Dan kunnen mijn collega’s je hier meteen mee helpen.

Badge

De informatie op de pagina 'Systeem’ kan niet worden aangepast maar is ook niet relevant voor het functioneren van het systeem. 

Het is wel relevant blijkbaar voor de mogelijkheid om te updaten naar S2. Die heb ik door de CR200 niet, maar het systeem denkt van wel. Ik denk dat dit komt omdat hij de CR200 niet herkent als onderdeel van mijn systeem. De compatibiliteitstest wordt dus niet goed uitgevoerd.

Begrijp ik het dan goed dat ik daarvoor moet bellen? En kan iemand daar dan iets aan doen? Ik vermoed van niet namelijk en dan bel ik voor niets.

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet zeker dat we je met het probleem kunnen helpen, het is voor mij helaas niet helemaal duidelijk wat je exact wilt. In een vorig bericht gaf je aan dat je niet wilt updaten en je CR200 wilt blijven gebruiken. Als je wilt updaten raad ik aan om de batterij uit de CR200 te halen, de overige Sonos producten uit en aan te zetten en hierna nogmaals de update proberen.

Badge

Ik vermoed dat we het over twee verschillende dingen hebben: het gaat mij om de overstap van S1 naar S2. Als ik de CR200 wil blijven gebruiken kan dat niet, maar volgens de compatibiliteitstest kan het wel. Daardoor blijf ik steeds het bericht krijgen dat ik kan updaten naar S2. Daar wil ik graag vanaf. 

Ik bel wel even met support hierover.

Badge

Reactie van Sonos support:
 

Mijn tweedelijns collega had aangegeven dat u kan proberen het systeem vast te zetten via deze stappen:
->System->system tools ->System Compatibility Check -> Learn More -> Continue Using S1 -> Confirm

Mocht u de optie : Continue Using S1 niet krijgen dan is het helaas niet mogelijk om uw systeem vast te zetten op de S1 app


Hoe moet ik dit interpreteren? De compatibiliteitstest werkt niet en daar gaan we niets aan doen?