Vraag

Playbar hapert bij muziek via de Sonos en Spotify app

  • 10 November 2021
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Wanneer ik muziek afspeel via de Sonos applicatie of de Spotify app hapert de muziek erg vaak. Gemiddeld valt de muziek 3 seconden weg per 1 a 2 nummers. Wanneer ik de tv aan heb (aangesloten aan de Playbar via optische kabel) heb ik nergens last van. 

Wanneer ik de muziek via Spotify op mijn smart-tv afspeel heb ik ook nergens last van. Het vervelende is dat ik geen muziek kan luisteren zonder mijn tv aan te hebben..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @ErikP

Daar waar de verbinding met de TV direct is (via de optische kabel), gaat het geluid van de Sonos app of Spotify Direct Control over het wifi netwerk. 

Mogelijk gaat het hier om een buffer probleem of kan inteferentie hier de oorzaak zijn. 

Werkt de Playbar over wifi? Zo ja, probeer de Playbar eens aan te sluiten op de router doormiddel van een internetkabel en controleer of het probleem dan nog steeds speelt.

Bedankt voor je reactie @Dylan S ! Ik ben er alleen wel achtergekomen dat de muziek niet meer hapert wanneer ik de optische kabel eruit heb gehaald. Ik heb een Sony TV en heb gelezen dat het daaraan kan liggen. Is hier een oplossing voor? 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @ErikP 

 

Wat ik in dit geval graag nog even zou willen controleren of de firmware van de TV helemaal up to date is.

Zou je dit voor mij willen bekijken en de firmware versie willen doorgeven.

@Jeroen V de software is helemaal up to date. Op de foto zie je de android versie etc. 

 

@Jeroen V Hi Jeroen, ben je al iets wijzer geworden met deze firmware?

Reputatie 4
Badge +1

Beste @ErikP 

 

Graag wil ik je toch nog even uitnodigen om telefonisch contact met ons op te nemen.

We zullen je dan vragen om even een diagnose in te sturen.

We kunnen dan echt to-the-point kijken wat er precies mis gaat.