Vraag

Playbar en Samsung TV smart remote volumeknop werkt niet

• 21 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 3746 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Het volgende doet zich voor. De Playbar reageert niet op de volumeknop op Samsung Smart Remote van de TV.
Allereerst mijn configuratie.
Samsung TV type 55KS7000. Via meegeleverde One Connect verbonden met Playbar (via optische kabel) en met STB van XS4ALL (HDMI). Als afstandbedieningen zowel een klassiek exemplaar als een zogenoemde Samsung Smart Remote. In deze laatste zit het probleem. De AB functioneert prima, inclusief het vervangen van de eigen AB van de STB.. Alleen de volume +/- knop kan de playbar niet aansturen. Ik zie geen IR controlelampje op Playbar oplichten als volumeknop wordt bediend. Dit lampje reageert wel als ik b.v de kanaaltoets van de Smart AB indruk. Een poging om via de Sonos app een nieuwe AB aan te melden lukt niet omdat de Playbar niet reageert op het commando "druk op volume + op AB". De Playbar reageert wel op de volumeknop van de klassieke AB.

Wat kan de oorzaak zijn, en wie weet een oplossing?

3 Reacties

De oorzaak is dat dit geen infrarood afstandsbediening is en de Playbar alleen infraroodsignalen van een afstandsbediening kan ontvangen.

En de oplossing: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2424/~/configure-sonos-playbar-with-samsung-smart-remotes
Reputatie 2
Badge
Dank voor de reactie. Wat betreft het eerste deel heb je me goed aan het denken gezet. Het is inderdaad een RF AB en geen IR, dus daarom geen reactie van de Playbar. De oplossing in de link is helaas op mijn type TV niet uitvoerbaar. Er werd geen RF/IR convertor meegeleverd, en er zit ook geen aansluiting voor op de TV. Er zit waarschijnlijk niets anders op dan met twee AB's te blijven werken. Jammer, maar geen ramp. Het belangrijkste is dat de Playbar het verder prima doet en, terzijde, de TV een geweldig beeld oplevert.
Dit is de oplossing voor jouw tv: https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4198/kw/Samsung%20ue60ks7000
En zoeken naar de K series. Als het goed is zie je een plaatje van je eigen smart remote.

Reageer