Vraag

Playbar en One los van elkaar installeren maar ook samen?

Ik had 2 Sonos One's, en heb nu een Playbar erbij. Ze zijn nu in 1 ruimte gekoppeld (aan de tv ook). Ik had gehoopt dat ik de playbar met de Sonos One's had kunnen gebruiken bij tv kijken, maar alleen de Sonos One's bij afspelen van bijv. radio. Maar het is 1 ruimte, dus hij koppelt direct aan de playbar. Kan een One 2 keer gekoppeld worden aan een andere ruimte?

8 Reacties

Ik had bij de aanschaf van de playbar en 2x Play1 verondersteld dat je speakers met elkaar kon koppelen, maar dat bepaalde speakers ook tot een andere groep kon geconfigureerd. Hiermee bedoel ik : Playbar + 2x Play1 als home cinema (setup #1) en dat de 2 Play1 speakers ook als stereo konden worden gegroepeerd (setup #2) puur voor muziek alleen. Oftewel de Play1 speakers behoren tot 2 groepen, afhankelijk van de luistermodus. Dit werkt wel zo met een home cinema receiver door de juiste luistermodus te kiezen (stereo, DD 5.1, mono, all channels etc.).
Helaas blijkt dit niet mogelijk te zijn, maar mijns inziens zeer eenvoudig softwarematig te bewerkstelligen.
Bij Sonos support kreeg ik het idee dat bovenstaande werd afgedaan als 'waarom zou u dat willen'...
Zijn er anderen die een dergelijle functionaliteit ook graag zien?
zelfde geval dus. Dat had ik me ook al bedacht: ik wil (dezelfde) Play1's eigenlijk in 2 kamers definieren: "tv-kamer", incl. Playbar, en " woonkamer", zonder de Playbar. Maar je kunt dus kennelijk niet een speaker in 2 groepen opnemen?:?
Reputatie 2
Badge +2
Dit is al meerdere keren voorbij gekomen op het forum en zou inderdaad opgelost kunnen worden door 'profielen' of 'scenario`s' te introduceren waarbij spelers aan meerdere scenario`s gekoppeld kunnen worden. Zou een mooie toevoeging zijn in het Sonos Ecosystem.
Nu maar hopen dat het Sonos development team er ook de toegevoegde waarde van in ziet
Reputatie 3
Badge +2
Kan helaas vrij weinig kwijt over wat Sonos in de toekomst op de markt gaat brengen qua functies en producten.
Weet dat als speakers als surround ingesteld staan, deze ook goed met muziek mee kunnen doen.
Via Instellingen -> Instellingen kamer, kun je de Playbar selecteren, om via geavanceerde audio de surround instellingen te benaderen, hier zie je een muziek modus optie die te schakelen is tussen sfeervol of volledig.
Sfeervol = muziek zachtjes op de surround speakers ten opzichte van het volume niveau van de Playbar.
Volledig = muziek net zo hard op de surround speakers, net zo hard als dat de Playbar dit laat horen.

Meeste klanten zetten de instelling op volledig.
Badge +1
Tim S schreef:

Kan helaas vrij weinig kwijt over wat Sonos in de toekomst op de markt gaat brengen qua functies en producten.
Weet dat als speakers als surround ingesteld staan, deze ook goed met muziek mee kunnen doen.
Via Instellingen -> Instellingen kamer, kun je de Playbar selecteren, om via geavanceerde audio de surround instellingen te benaderen, hier zie je een muziek modus optie die te schakelen is tussen sfeervol of volledig.
Sfeervol = muziek zachtjes op de surround speakers ten opzichte van het volume niveau van de Playbar.
Volledig = muziek net zo hard op de surround speakers, net zo hard als dat de Playbar dit laat horen.

Meeste klanten zetten de instelling op volledig.

Als ik mijn play vijfs toevoeg als surround aan de play base en ik switch tussen sfeervol en volledig Dan krijg ik in beide gevallen sfeervol , oftewel er verandert niets hoe kan dit?
Alvast dank voor uw reactie
Badge +1
Speel muziek af via Ziggo mediabox vanaf kanaal 801 Met de televisie uitgeschakeld, Dan werkt de instelling niet😁 maar via de app wel.
Reputatie 3
Badge +2
Ron H schreef:

Speel muziek af via Ziggo mediabox vanaf kanaal 801 Met de televisie uitgeschakeld, Dan werkt de instelling niet😁 maar via de app wel.

Denk dat je 't antwoord dus al hebt :)
TV geluid, is wat de TV aan de Sonos geeft via de kabel.
Muziek is wat in de Sonos App te selecteren is via de bladeren knop onderin. (Spotify, Radio, etc)
Onder bladeren kun je ook de TV selecteren, dat wil je dus uiteraard niet doen ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen