Vraag

Playbar doet niets na update

• 5 July 2016
  • 6 reacties
  • 518 Bekeken

Beste allen,

Begin vorige week wou ik de meest recente update installeren. Normaal doe ik dit altijd via de Mac-app en verloopt het altijd prima. Dit keer ook bijna, tot ik bijna bij het einde was. Alle producten (1x Playbar, 1x Connect, 1x Play 5, 2x Play 3) gingen zonder problemen door het updateproces heen. Daarna starten alle producten, zoals gewoonlijk, zich opnieuw op. Eén voor één kwamen de producten weer in de overzichtslijst, behalve de playbar. Daarna kwam er een error in beeld, al weet ik niet meer welke.

Sindsdien doet de playbar niets meer. Hij staat niet meer de in lijst van apparaten, en als ik de stroom eraf en erop doe dan brand het witte lampje constant. Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast hartelijk dank!

Gegroet, Jan Willem

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Jan Willem, ik heb hetzelfde. Zojuist heb ik contact gehad met Sonos en mijn playbar is stuk. Natuurlijk net buiten de garantie, ik mag heb opsturen en 250 euro betalen en krijg dan een nieuwe. Je kunt controleren door de stroom er af te halen of daarna het lampje nog comstant wit brand. Ik hoor het graag
Reputatie 3
Badge +2
mijn playbar is stuk. Natuurlijk net buiten de garantie, ik mag heb opsturen en 250 euro betalen en krijg dan een nieuwe.
Geen slechte service: buiten garantie defect en toch een korting van € 550.
Reputatie 2
Badge +1
Beste allen,

Begin vorige week wou ik de meest recente update installeren. Normaal doe ik dit altijd via de Mac-app en verloopt het altijd prima. Dit keer ook bijna, tot ik bijna bij het einde was. Alle producten (1x Playbar, 1x Connect, 1x Play 5, 2x Play 3) gingen zonder problemen door het updateproces heen. Daarna starten alle producten, zoals gewoonlijk, zich opnieuw op. Eén voor één kwamen de producten weer in de overzichtslijst, behalve de playbar. Daarna kwam er een error in beeld, al weet ik niet meer welke.

Sindsdien doet de playbar niets meer. Hij staat niet meer de in lijst van apparaten, en als ik de stroom eraf en erop doe dan brand het witte lampje constant. Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast hartelijk dank!

Gegroet, Jan Willem

Heb je al een fabrieksreset gedaan?

Zie ook: http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3237/~/sonos-product-naar-fabrieksinstellingen-terugzetten

Succes,

Jim
Reputatie 3
Badge +2
Een groot risico van dit advies is dat je met een fabrieksreset alle instellingen verliest, alsook je eigen afspeellijsten, abonnementsinfo van diverse diensten, en alle log-info waarover de Sonos-helpdesk moet beschikken. Ik adviseer daarom om dit alleen te doen na een verzoek van de Sonos-helpdesk.
Reputatie 2
Badge +1
Een groot risico van dit advies is dat je met een fabrieksreset alle instellingen verliest, alsook je eigen afspeellijsten, abonnementsinfo van diverse diensten, en alle log-info waarover de Sonos-helpdesk moet beschikken. Ik adviseer daarom om dit alleen te doen na een verzoek van de Sonos-helpdesk.

Klopt, echter, € 250,- is veel geld, en bij een nieuwe Playbar moet je ook alles nieuw invoeren (alle instellingen, je eigen afspeellijsten, abonnementsinfo van diverse diensten).
Cruciaal is natuurlijk of Sonos de log-info 'opeist' bij de vervanging zoals hierboven beschreven, maar dit zou je vooraf moeten overleggen.

Jim
Iedereen bedankt voor de antwoorden!

In verband met de vakantie een tijdje niets aan gedaan, vorige week contact gehad met de helpdesk van Sonos. Hier goed geholpen en heb begin deze week een nieuwe (refurbished) Playbar opgestuurd gekregen. Ondanks dat de 'oude' playbar al 2,5 jaar oud was is het wel onder garantie verholpen, dit omdat het door een update gekomen is.

Alle oplossingen die hier geopperd werden, zoals fabrieksreset e.d. hebben helaas niet geholpen.
Groet,

JW