Vraag

Play:5 Gen 2 wordt niet herkend via WiFi

  • 3 October 2017
  • 12 reacties
  • 357 Bekeken

Badge
Beste,

Ik heb in januari een Play5 gen2 gekocht en destijds aangesloten m.b.v. een ethernetkabel. De Play5 wil ik nu echter verplaatsen naar een andere kamer, maar daar wordt hij niet meer herkend via WiFi en de mogelijkheid om aan te sluiten met een ethernetkabel is er niet. Wat kan ik doen. Ik heb een diagnose opgestuurd naar Sonos, nummer: 7908856.

Met vriendelijke groet,

Steven

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Het blijkt dat de wifikaart van de Play:5 kapot is gegaan. We vervangen de Play:5 graag voor je. Om dit te doen, hebben we je email, telefoonnummer en het adres nodig waarop de Play:5 vervangen kan worden. Wanneer je me deze gegevens heb gestuurd maak ik meteen een vervanging aan en ontvang je een email met instructies.
kan je mij hier ook bij helpen Bob M ?
waarschijnlijk heb ik dat probleem ook ?
kan jij me PB sturen in info@tekenbureaukragten.nl ?
Reputatie 7
Badge +2
kan je mij hier ook bij helpen Bob M ?
waarschijnlijk heb ik dat probleem ook ?
kan jij me PB sturen in info@tekenbureaukragten.nl ?

Graag de Play:5 bekabelen zodat deze verschijnt op de controller.
Daarna naar Instellingen -> Geavanceerde Instellingen, om een diagnose in te sturen.
Zie het bevestiging's nummer graag tegemoet.
oei ... dat gaat lastig als de boxen opgehangen zijn, kan dat ook anders ?
het lukt nu ook zonder bedraad..... nr is 7941971
ik heb dus 2 PLAY 5's die als surround dienen, ineens geen geluid meer uit en niet meer vindbaar in het systeem. dus ik heb ze verwijderd, en probeer ze weer opnieuw aan te melden maar krijg rood knipperend ( soms oranje) lichtjes.
heel apart dit ?? maar sonos is ook niet bereikbaar via telefoon.
kan iemand helpen ???
Reputatie 7
Badge +2
Ik zie in de diagnose een Keuken en Kantoor, dit zijn 3 Play:5 speakers.
Dan komt er 1 Play:5 naar voren welke geen naam heeft ontvangen, mogelijk 1 van de 2 surround speakers.
Inhoudende dat de andere surround speaker niet in de diagnose naar voren komt.
Kom dan helaas toch terug op de vraag de niet werkende Play:5 te bekabelen op het netwerk, zodat deze verschijnt, zodat je hier dan een diagnose van kan aanmaken en naar mij kan terugkoppelen.
Zie dan ook graag de diagnose verschijnen waarin de niet draadloos werkende Play:5 in verschijnt.
Als je geen hele lange internet kabel in huis hebt, dan ben ik bang dat ik je moet verzoeken deze van de muur af te halen om naast de router te positioneren.
Ik zie in de diagnose een Keuken en Kantoor, dit zijn 3 Play:5 speakers.
Dan komt er 1 Play:5 naar voren welke geen naam heeft ontvangen, mogelijk 1 van de 2 surround speakers.
Inhoudende dat de andere surround speaker niet in de diagnose naar voren komt.
Kom dan helaas toch terug op de vraag de niet werkende Play:5 te bekabelen op het netwerk, zodat deze verschijnt, zodat je hier dan een diagnose van kan aanmaken en naar mij kan terugkoppelen.
Zie dan ook graag de diagnose verschijnen waarin de niet draadloos werkende Play:5 in verschijnt.
Als je geen hele lange internet kabel in huis hebt, dan ben ik bang dat ik je moet verzoeken deze van de muur af te halen om naast de router te positioneren.
inmiddels bekabeld en via mail het diagnose nummer doorgegeven, inmiddels telefonisch contact gehad, WIFI KAART STUK !! ???? vreemd dat dat kan maar hij wordt dus vervangen... dank voor de super service !!
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen dat het probleem gevonden is.
Wens je veel plezier van je vervangende speaker!

Geacht Sonos team,

MijnPlay 5 luidspreker is spontaan opgehouden met afspelen en is sindsdien niet meer zichtbaar in het WiFi netwerk. Als ik hem via een Ethernet kabel aansluit is de speaker wel benaderbaar en speelt gewoon weer de aangeboden muziek. Zodra de kabel verwijderd wordt stopt het spelen en is de Play 5 niet meer terug te vinden in de App.  

Wellicht heeft deze Play 5 ook last van een kapotte WiFi kaart?

 

ontvang graag een reactie.
Cees 

Reputatie 4
Badge +3

Hey @Cees Wagenaar ,

Hiervoor kan je het beste contact opnemen met onze support afdeling.
Je kan hier lezen hoe je dit kan doen, dan helpen mijn collega’s je hier meteen mee.

Reageer