Beantwoord

Play1

• 7 August 2018
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Hallo, Omdat ik ga verhuizen heb ik de playbar en sub vast losgekoppeld van het systeem. Tot we daadwerkelijk weg gaan wil ik de play 1 (2x) blijven gebruiken. Helaas ziet de app van sonos ze niet meer en ook met een nieuwe installatie kom ik niet verder. Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Frank N 15 August 2018, 10:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zat je Playbar of Sub bekabeld met het netwerk aangesloten? Dan maakt deze de wifi aan voor de Play:1 speakers die draadloos stonden.
Ook kan het dat ze als surround stonden ingesteld, dan zijn ze afhankelijk van deze Playbar, en kunnen hun "Baas" nu niet benaderen.
Je zou de speakers de wifi van het thuisnetwerk kunnen inleren, zodat ze het alsnog draadloos doen.
Ik zou je willen verzoeken 1 component van Sonos met een internet kabel op de router aan te sluiten.
Daarna zal het systeem gevonden worden, en kun je via de Sonos software naar instellingen -> geavanceerde instellingen.
Hier kun je de draadloze installatie knop indrukken, en kun je Sonos de wifi opnieuw inleren.
Als je de wifi aan Sonos geleerd hebt zal deze de melding geven dat je de kabel weer tussen Sonos en de router weg kunt halen.
Om je speaker weer draadloos te kunnen gebruiken.
Weet dat je ze mogelijk nog van de Playbar moet ontkoppelen als ze dus als surrounds staan.

Zie ook de volgende Community Post omtrent Router wifi vs Sonos wifi.
Dankjewel, de playbar was bekabeld maar ik gebruikte ze niet als surrounds omdat ik ze draadloos in kamer 2 heb staan, de sub en playbar stonden in kamer1.
Ik heb van beide de stroom losgekoppeld en ook dat hielp niet. Als laatste heb ik alles nog een keer geprobeerd maar dan via de andere play1. Installatie verliep opeens probleemloos en ik kon er weer een stereopaar van maken. Toch apart dat de ene play1 niets accepteert en de andere alles probleemloos laat installeren.
Reputatie 5
Badge +3
Ik durf zo niet te zeggen waarom dat zo liep. Mocht je in je nieuwe huis problemen hebben met onze speakers bel ons gerust op 0800 555 1234 tussen 10 en 6.