Beantwoord

Play:five op 5ghz krijgen.

  • 29 November 2020
  • 9 reacties
  • 492 Bekeken

Goedenavond,

 

Is inmiddels mogelijk mn play 5 apparaat op 1 of andere manier op mn 5ghz router aan te sluiten? Ik had een eerder topic hierover gezien waarin staat dat 2.4ghz verder reikt etc. Maar aangezien de nieuwe generatie sonos apparaten wel 5ghz wifi ondersteund (mijn 2 sonos one apparaten doen het ook prima) lijkt me dit inmiddels onzin. aangezien een kabel in mn router stoppen wel werkt (alleen de router niet echt op een handige plek staat) kan ik misschien een Ethernet over Power gebruiken en die kabel er op aansluiten? of een wifibooster over kabel?

Sander.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 29 November 2020, 20:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp je vraag waarschijnlijk niet helemaal. Je hebt een ouder play 5 die op 2.4 werkt (toch?). Waar komt de gedachte vandaan dat dat nu ineens wel op 5 ghz zou werken? Dit is hardware die niet in je play 5 zit.

Dat bekabeld wel werkt is ook logisch. Die techniek heeft niets met WiFi 2.4 of 5 ghz te maken. Werkt je router niet op beide? Een andere router zou dan mogelijk de uitkomst zijn. Heel veel domotica werkt nog steeds alleen op 2.4

Reputatie 7

In zoverre onzin, dat in de oudere apparaten zoals jou Play 5 de hardware voor 5Ghz lijkt te ontbreken. Zie https://support.sonos.com/s/article/126?language=en_US

Ethernet over power kan werken, maar wordt door Sonos niet ondersteund; storingsgevoelig. Wifibooster over kabel is ook storingsgevoelig met Sonos.

Als je per sé geen 2,4Ghz b/g/n wilt (waarom niet) dan zou ik een bekabelde Sonos Boost adviseren.

Hi dankjewel voor het antwoord. Ik heb ene pkay 5 idd altijd op 2.4ghz gehad maar ben nu verhuisd waar we een 5ghz modem hebben blijkbaar. ik zal kijken of de modem beide signalen kan verzenden.

De hoofdvraag was meer of een Ethernet over power ontvanger zou werken. Door van daar een kabel direct in de play 5 te stoppen.

Voor mn sonos maak 2.4ghz niet uit idd. Maar voor al mn andere apparaten is t wel handig dat mn internet sneller is dus vandaar 5ghz. Dat kan ik niet per apparaat apart instellen lijkt me.

Reputatie 7

Ik vraag me sterk af of je dat verschil zou merken, maar dat was de vraag niet.

Je vraag over ethernet over power gaat werken heb ik beantwoord: mogelijk, maar Sonos ondersteunt dit niet.

Vandaar mijn advies: niet investeren in ethernet over power maar in een Boost.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een router hebt die beide ondersteunen dan kan je per apparaat bepalen wat je wilt gebruiken. Dus of sneller (5) of een beter bereik (2.4).

Reputatie 7

Mits je de 5Ghz en 2,4Ghz verschillende namen geeft.

Dankjewel voor de hulp en de tip van 2.4ghz en 5ghz ik zal kijken of ik dat kan. Enig idee of dat met de standaard ziggo modem kan?

Anders zal t de sonos boost worden of langer sparen en een nieuwe generatie five kopen.

ah heb t al gevonden dank jullie wel.