Vraag

Play en One in twee kamers koppelen

  • 27 December 2020
  • 20 reacties
  • 1204 Bekeken

Badge +1

Ik heb in de keuken twee Play:1 speakers en sinds gisteren twee One speakers in de woonkamer.

Wat moet ik doen om op alle vier de speakers dezelfde muziek te krijgen (ik maak meestal gebruik van spotify)?

Het lukt wel om muziek apart af te spelen in de keuken of woonkamer, maar niet tegelijk. Wanneer ik druk op het airplay icoontje zie ik wel beide ruimtes en kan ik deze beide aanklikken waardoor er achter de kamernaam drie balkjes bewegen waardoor het lijkt of daar geluid zou moeten zijn. Toch speelt er maar in 1 vd kamers muziek. Hoe kan ik dit oplossen?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

20 Reacties

Reputatie 7

Werkt het groeperen via de Sonos app wel? Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt het over een Airplay icoontje maar Play 1 ondersteund geen Airplay. Bedoel je Spotify Connect ?

Als je doet wat 106rallye aangeeft (groeperen), dan verschijnt de groep als 1 groep binnen Spotify Connect. Als je daarop afspeelt, dan spelen alle speakers binnen de groep, helaas kun je dan niet het geluidvolume per speaker regelen binnen Spotify. Daarvoor moet je altijd terug naar de Sonos App.

Badge +1

Dank voor je snelle reactie!

Het groeperen lijkt wel te werken. Ik hoor echter maar in 1 vd kamers muziek, ook al staan beide ruimtes aangevinkt

 

Reputatie 6
Badge +3

Misschien staat het geluid op mute of heel zacht van een speaker. Het moet werken.

Badge +1

@Eddie: ook jij dank voor de snelle reactie. Helaas … het lukt me niet via de Sonos App en ook niet via de Spotify app.

In de spotify app zie ik wel Televisiekamer +1. Wanneer ik daarop druk ga ik naar de Sonos App. Daarin geeft de Group Rooms een vinkje bij de Televisiekamer en de Keuken. Helaas hoor ik nu alleen in de Televisiekamer op de One geluid. In de keuken geeft de Play:1 geen geluid.

 

Reputatie 6
Badge +3

Laat die Spotify App even voor wat ie is, dat komt later wel. Probeer eerst eens een service (TuneIn radio of Spotify) via de Sonos App te spelen, lukt dat dan ook niet ? Check nog eens de instellingen van de groep daar.

Badge +1

@Eddie the Eagle Het geluid staat wel aan, afzonderlijk krijg ik namelijk wel geluid in de kamers, alleen niet tegelijk

Reputatie 7

De Play:1 evenvan de stroom en er weer aan?

Badge +1

@Eddie the Eagle Via de Sonos app: geluid in de TV kamer werkt. Wanneer ik op het icoontje rechtsonderin druk (vierkantje met direhoekje erin) zie ik beide kamers met een vinkje ervoor en bewegende balkjes er achter. Helaas geen geluid in de keuken

Badge +1

@Eddie the Eagle Stroom eraf heb ik ook al gedaan, geen effect

Badge +1

@Eddie the Eagle Met Tuneln heb ik hezelfde probleem

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt geen groep aangemaakt lijkt het of 2 groepen , die bewegende balkjes zijn per groep. Die groep moet je ook een naam geven.

Badge +1

Kan kloppen …. als het zo is … kan ik niet in 2 groepen tegelijk dezelfde muziek afspelen ?

Badge +1

En hoe check ik of ik twee groepen heb? En als dat zo is, hoe maak ik er 1 groep van?

Badge +1

In Systems wordt bij groups aangegeven dat er minimaal drie ruimtes nodig zijn voor deze optie

Reputatie 6
Badge +3

Kan kloppen …. als het zo is … kan ik niet in 2 groepen tegelijk dezelfde muziek afspelen ?

jazeker, kan het alleen zijn dat ze een tikje ongelijk lopen maar kan zeker.

Reputatie 6
Badge +3

En hoe check ik of ik twee groepen heb? En als dat zo is, hoe maak ik er 1 groep van?

In de app bij System

Reputatie 6
Badge +3

In Systems wordt bij groups aangegeven dat er minimaal drie ruimtes nodig zijn voor deze optie

die snap ik niet

Badge +1

@Eddie the Eagle @106rallye Beiden dank voor jullie reacties. Ik geef het nu fff op. Morgen probeer ik het nog wel een keer.

Reputatie 7

Je hebt tweemanieren om een groep aan te maken. Via het vierkantje en bij Systeem - bij die laatste kun je je groep dan een naam geven, en kun je verschillende combinaties vast leggen (“alle Sonos op de eerste verdieping” bijvoorbeeld). Als je maar twee kamers hebt, heb je die optie niet nodig: je kunt dan immers maar één combinatie maken. Vandaar de melding.