Vraag

Play 5 werkt alleen via kabel direct naar router..

• 12 februari 2017
  • 15 reacties
  • 386 Bekeken

Badge
Goedemiddag.
2x play 5 in woonkamer staan. Nu krijg ik er 1 niet meer aan de praat. Alleen via een kabel direct van router af. Is er geen kabel tussen krijg ik de melding dat een van de speakers geen netstroom heeft. Iemand enig idee? Ingesteld als stereopaar..

15 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Iemand enig idee?
Is er iets in de configuratie gewijzigd sinds de laatste keer dat alles nog functioneerde?
Badge
Nope..Was ineens een speaker weg. Heb er nu 1 met kabel aan router. Werkt gewoon als stereopaar. Haal ik de kabel eruit en zet m op zn plek. Werkt t niet meer
Badge
Er is een speaker zonder netstroom zegt ie dan.
Badge
Als ik m vervolgens bekabeld heb en opties geavanceerd doe. Draadloze instalatie. Wachtwoord wifi klopt niet ?
Badge
Ook zijn mijn sonosspeakers biet meer zichtbaar in spotify
Reputatie 3
Badge +2
Eerste stap moet zijn: haal alle Sonos-componenten van de stroom, wacht 30 seconden en zet de stroom er weer op. Wat levert dat op?
Badge
Heb alles van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Netwerkkabel ook uit de ene gehaald. Resultaat 1 werkende speaker
Badge
Krijg m niet werkend zonder netwerkkabel direct. Ook al een keer alles opnieuw geinstalleerd.
Reputatie 3
Badge +2
Kennelijk doet een van beide Play:5's het wel en de andere niet. In dat geval kun je de Play:5 die het niet doet, een factory reset geven. Doe dat uitsluitend met degene die het niet doet en laat de andere vooral met rust.
Badge
Waarom os dit zo dramatisch dan?
Badge
Is..
Badge
Maar ik denk dat t niet eens nodig is en het om een instelling gaat. Als ik de speaker die t alleen doet met kabel als eerst installeer doet hij t gewoon draadloos. Het gaat echt om de 2e speaker erbij pakken
Reputatie 3
Badge +2
Waarom os dit zo dramatisch dan?
Omdat alle gebruikersinstellingen (afspeellijsten, radioprogramma's, wachtwoorden etc etc) verloren zullen gaan. Maar omdat al die info in alle Sonos-componenten opgeslagen is, is het niet bezwaarlijk om er eentje te resetten. Na de reset zal alle info vanuit de ene niet-geresette weer worden overgekopieerd naar de geresette.
Badge
Enig idee ook waarom ik in spotify geen beschikbare apparaten meer zie?
Reputatie 3
Badge +2
Ik adviseer om eerst de eerder genoemde reset uit te voeren en hem daarna weer toe te voegen aan het systeem alsof het een nieuwe Play:5 is.

Reageer