Beantwoord

play 5 stereopaar maken lukt niet.

  • 1 May 2021
  • 3 reacties
  • 371 Bekeken

Badge

Goedenavond allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb het een en ander reeds gelezen maar ik zit met een probleem. Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen. 
 

Tot vorige week waren mijn 2 play5 speakers (gen2) één stereopaar. 
Ivm de aanschaf van een draaitafel heb ik 2e hands een connect gen1 gekocht. Toen moest ik dus de S1 app op mijn iPhone installeren om die te laten werken en heb ik mijn play5 speakers naar de S1 controller overgezet. (groep met de connect gemaakt) 

Nu heb ik de play5 speakers weer aangemeld bij de S2 app en dat ging goed. 
Maar het probleem is nu dat ik het niet meer voor elkaar krijg om er een stereopaar van te maken. 
Aanmelden 1 voor 1 in de S2 app gaat prima. (kwam erachter dat ze in 2 verschillende kamers moesten. woonkamer en woonkamer2) 

Vervolgens vraagt het systeem of ik ze als stereopaar wil koppelen, en dan moet ik op de pause/play knop tikken van de speaker die het geluid laat horen. 
En dan gebeurt er dus niks. Krijg de melding dat het niet lukt. Nogmaals proberen en weer niks. 
Speakers opnieuw resetten en aanmelden in de S2 app en weer proberen. Maar helaas……

 

Wie kan mij de juiste tips geven om dit weer te fixen? 
 

Groet,

Remko

icon

Beste antwoord door 106rallye 1 May 2021, 21:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Badge

Het is zojuist gelukt. Ik heb de beide play 5’s wederom gereset en mijn router van het stroom gehaald en opnieuw laten opstarten. Vervolgens 1 voor 1 de play 5’s aangemeld op het systeem. Toen wederom weer getracht een stereopaar te maken en deze keer lukte het wel. 
 

Het enige rare nu nog is, dat ik vervolgens de sub ging toevoegen aan woonkamer dat na de installatie van de sub de ene play 5 uitviel. Nadat ik de sub weer verwijderd had deden beide play 5 speakers het als stereopaar. 
 

Misschien de sub ook maar even resetten en opnieuw proberen aan te melden en toevoegen aan woonkamer. 
 

Dus als er iemand in de toekomst hetzelfde probleem ondervindt dat is dit de oplossing. 

Groet Remko

hier mag een slotje op. 

Reputatie 7

Volgens mij moest je na het resetten de speakers juist niet in twee kamers zetten, maar één speaker een eigen kamer geven en de ander daaraan toevoegen als stereospeaker, maar Sonos zegt zelf op https://support.sonos.com/s/article/1066?language=nl_NL iets anders. Vreemd.

Badge

Volgens mij moest je na het resetten de speakers juist niet in twee kamers zetten, maar één speaker een eigen kamer geven en de ander daaraan toevoegen als stereospeaker, maar Sonos zegt zelf op https://support.sonos.com/s/article/1066?language=nl_NL iets anders. Vreemd.

Ja precies. Bij de installatie van de 2e play5  vraagt het systeem in welke kamer ik de speaker koppel. Ik kies dan woonkamer (waar de eerste al in zit) maar na de installatie zit de 2e speaker in woonkamer 2. 
Zeer vreemd toch?