Vraag

Play:5 stereopaar alleen linkerspeaker geluid vanuit Youtube met Aiport Express

• 13 September 2017
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo, ik heb een Sonos setup met 2x Play:5 (stereopaar) en sub. Daarop speel ik bijvoorbeeld muziek met MacBook vanuit iTunes af of radio via Tunein via Airport Express aangesloten op linker play:5 via line-in. Gaat prima met stereogeluid. Wanneer ik nu vanuit Safari Youtube afspeel of een film bekijk met Popcorntime werkt alleen de linker-speaker. Rara hoe kan dat?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Er word waarschijnlijk alleen een linker kanaal op de audio ingang van je Play:5 aangeleverd.
Neem aan dat je rechts wel hoort als je een andere bron op de ingang aansluit? ( CD-speler, telefoon, etc )
Reputatie 2
Badge
Hallo Tim, ik vermoedde dit ook. Maar toch is dit niet het geval. Wanneer ik muziek afspeel via dezelfde manier hoor ik stereo. Wanneer ik een film afspeel via bijvoorbeeld VLC krijg ik helemaal geen geluid, ook net wanneer ik de Sonos speakers selecteer als afspeelapparaat. En als ik een film (of muziektrack vanuit Safari en Youtube afspeel krijg ik dus alleen het linkerkanaal te horen (waar de Apple Express line in op aangesloten is)
Reputatie 7
Badge +2
Wat bedoel je met "dezelfde manier"?
Toevallig een andere bron dan je Apple Airport kunnen testen? zoals bijvoorbeeld een CD-speler o.i.d.?
Reputatie 2
Badge
Wat ik bedoel is: de setup is identiek:
MacBook > Airport Express met line out > Sonos Play links (stereopaar+sub)
Ik speel via Sonos app radio af of muziek: resultaat stereogeluid
Ik speel een youtube film met muziektrack af of een film via VLC:
resultaat: alleen linkerkanaal geluid.
Reputatie 7
Badge +2
Als je VLC naar Sonos toe stuurt, komt dit dan ook door de Airplay heen? of is dit een PC welke met kabel rechtstreeks op de speaker zit verbonden.
Wil toch nog steeds de bevestiging zien dat een andere bron op de ingang aansluiten het zelfde probleem geeft of het probleem doet oplossen.
Dit zal uitsluiten of het aan de audio ingang ligt of de Airplay die op de ingang zit aangesloten.
Wat gebeurt er trouwens als je de ingang op de rechter speaker zou gebruiken, als de kabel nu op de linker ingang zit aangesloten?
Reputatie 2
Badge
Hoi Tim, toch maar een ander kabeltje gehaald. Getest met ander apparaat aan de stekker, dat werkte. En met Airplay geeft Youtube nu stereo door. Dus stereo werkt.
VLC geeft nu nog geen audio wanneer ik een film draai en als speakers Sonos selecteer. De interne luidsprekers geven wel geluid. Dus de filmtrack beschikt wel over geluid.
Reputatie 7
Badge +2
VLC zal geen geluid naar Sonos kunnen sturen.
Je zult de PC waar je VLC op hebt draaien met een kabel op de ingang moeten aansluiten.
Zelfde manier als hoe je de Airplay verbonden hebt.
Reputatie 2
Badge
Hoi Tim, de manier van aansluiten is al identiek; ik ga er dus vanuit dat wanneer ik een film afspeel met VLC het geluid via Airplay en de line in van de Sonos zou moeten werken. VLC heeft zelf een instelling om de Sonos speakers te selecteren, maar geeft dus geen geluid.
Reputatie 5
Badge +2
Wat voor geluidsformaat speel je af met VLC? Is dat DD of DTS, of een andere vorm van surround? Of is ook dat gewoon stereo. Mocht het een surround formaat zijn, wil je het dan eens proberen met alleen stereo geluid? Het kan namelijk problemen geven wanneer je een surround formaat door ons systeem probeert te spelen, omdat het gemaakt is om stereo te ontvangen. Als VLC dat niet converteert dan krijg je inderdaad dit soort problemen.