Beantwoord

Play 5 komt niet meer in systeem

  • 12 January 2022
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

Onlangs beam gen2 + 2x One Sl aangeschaft en aangesloten. Had al een Play1 + Play 5. Vorig weekend ineens last van wegvallen van Spotify en radio via Sonos app. Geluid viel steeds weg. Netwerk (Ziggo via TP link) geoptimaliseerd. Toen viel ineens alles weg op de Play1 na. Beam en One’s + Play 1 doen het weer (al valt surroundset regelmatig weg in netwerk) maar de Play5 krijg ik met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Terug gezet op fabrieksinstellingen, kwam ie heel even in app maar binnen paar minuten weer weg. Aan ethernetkabel gedaan. Ook geen resultaat. Net weer reset gedaan, groen lampje brand maar komt niet op in de app helaas. 

icon

Beste antwoord door Brang71 14 January 2022, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Brang71 

Zeer graag zou ik nader willen onderzoeken waarom de Play:5 snel uit de app verwijderd.

Op het moment dat je de Play:5 toegevoegd hebt in de app heb je deze toen draadloos kunnen toevoegen? En wat gebeurd er als je daarna pas de ethernetkabel er in doet? 

Als de Play:5 uit de app verdwijnt, zie je het LED lampje dan weer wit knipperen? 

Goedemorgen Jeroen, 

Ik had intussen ook Ziggo benaderd omdat daar tijdje geleden problemen waren met het 2,4Ghz signaal. Gisteren na twittercontact een van mijn Deco’s verbonden met ethernetkabel verbonden en toen lukte het om de Play5 er weer in te krijgen. Alles draait nu gelukkig weer maar merk wel dat systeem instabiel is. Vanochtend bv geeft Sonos app niet meteen alle apparatuur in systeem weer. Kort daarna verschijnt wel alles weer in de app maar dat is natuurlijk wel “onhandig “ 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Brang71 

 

Goed om te horen dat een groot deel van het probleem opgelost is.

Mocht het zo zijn dat je meer informatie wil over je systeem en hoe dit te optimaliseren, graag dan telefonisch contact met ons opnemen.

We zullen je dan vragen om een diagnose in te sturen zodat wij per speaker kunnen kijken hoe het er voor staat in het netwerk.

We helpen je graag verder.