Beantwoord

Play 5 kapot: geen spanning, geen licht


Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat.
Serienummer B8E937294844F
Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer).
Doe ik iets verkeerd?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 August 2017, 09:45

Bekijk origineel

57 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt het beste even via chat of telefoon contact opnemen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Badge

Ik heb contact opgenomen met Sonos daar moest ik hem naar opsturen  en die hebben mij verder kunnen helpen

hallo heb het zelfde probleem gehad en per toeval de sonos boost geïnstalleerd en play 5 werkte weer

Hallo, 

Een PLAY5 die "dood" is, is goed te repareren. In 9 van de 10 gevallen zijn het componenten in de voeding. Al verschillende gerepareerd. 

​​​​​​Geschatte kosten +/- 50€. 

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik heb ook dit probleem. Ik heb al jaren plezier van mijn Sonos Play 5 gehad, totdat deze afgelopen week plotseling niet meer aan ging. De Play 5 is ook niet meer zichtbaar in de Sonos-app. Geen geluid en het Led-lampje brandt niet meer, ook na reset, geen reactie. Ik heb een ander stopcontact geprobeerd, ook daar niet. Vervolgens een andere voedingskabel gebruikt (in verschillende wcd) maar ook dan gaat de Play 5 niet aan. Helaas. Ik lees op internet dat dit probleem vaker voorkomt. Kunt u mij hiermee helpen?

Het serienummer is 1401 00-0E-58-87-9D-6C-C

Hoe kan dit verholpen worden?

 

Deze componenten vervangen. 

Ook bij mij hoorde ik een soort van plof, en vervolgens schoot de aardlek eruit.

Eerst contact opgenomen met Sonos, maar die willen maar 1 ding, en dat is een nieuwe Play 5 verkopen. Ik heb aangegeven er zeker van te zijn dat bovengenoemde componenten defect waren, maar konden niets voor mij betekenen (behalve 20% korting op een nieuwe Play5). Binnen Sonos hebben ze blijkbaar géén reparatie mogelijkheden, en zouden ook geen onderdelen op kunnen sturen ondanks dat ik precies aan kon geven wat ik nodig had. Gewoon belachelijk voor zo'n duur product. Zoals ook aangegeven door Dru-Tec is de Sonos gewoon te repareren door iemand met technisch inzicht. De onderdelen zijn gewoon te bestellen op het internet.. dus doe er uw voordeel mee!

Reageer