Beantwoord

Play 5 kapot: geen spanning, geen licht


Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat.
Serienummer B8E937294844F
Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer).
Doe ik iets verkeerd?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 August 2017, 09:45

Bekijk origineel

57 Reacties

Beste Tim,
hier ook hetzelfde probleem PLAY:5 GEN 1 aangekocht 12/2014 (serienummer: 1408 B8-37-2C-84-02-C) komt plots geen geluid meer uit. Een Sonos medewerker heeft mij een voorstel tot omruiling gedaan voor de prijs van €409,00! Ik vind dit veel geld voor een toestel dat zo snel stuk gaat? Zoals ik hierboven kan lezen ben ik geen alleenstaand geval en, is dit een veelvoorkomend probleem. Graag zou ik een gepaste oplossing willen voor dit!
Groeten Wout
Reputatie 5
Badge +2
Beste WoutN, je toestel is dan buiten de garantie, en in dit geval omdat het om een Play:5 generatie 1 gaat (die niet meer hebben), krijg je een upgrade naar een Play:5 generatie 2 voor de buiten garantie prijs van de generatie 2.
Play 5 werkt niet meer

Wij zijn Sonos fans, en hebben doorheen het hele huis Play:5 en Play:3 speakers staan, en een playbar. Helaas heeft één van de Play:5 (serienummer: 1407 B8-E9-37-2B-4B-FA-F) het plots begeven: de ene dag werkte hij nog prima (in stereopaar), de volgende dag deed hij niks meer. Het toestel is niet verplaatst. Er is geen spanning en geen lichtje meer. In de app verschijnt geen error boodschap, enkel een vraagteken. Stekker uittrekken en opnieuw insteken helpt niks. Kabel (van een werkende Play5) wisselen werkt ook niet.
Graag uw advies hoe dit snel te verhelpen.
Reputatie 7
Badge +2
Play 5 werkt niet meer

Wij zijn Sonos fans, en hebben doorheen het hele huis Play:5 en Play:3 speakers staan, en een playbar. Helaas heeft één van de Play:5 (serienummer: 1407 B8-E9-37-2B-4B-FA-F) het plots begeven: de ene dag werkte hij nog prima (in stereopaar), de volgende dag deed hij niks meer. Het toestel is niet verplaatst. Er is geen spanning en geen lichtje meer. In de app verschijnt geen error boodschap, enkel een vraagteken. Stekker uittrekken en opnieuw insteken helpt niks. Kabel (van een werkende Play5) wisselen werkt ook niet.
Graag uw advies hoe dit snel te verhelpen.

Je had ons al een mail verzonden, heb hier een mail uw kant op terug verzonden.
Zie hier graag antwoord op.
Badge
Beste klantenservice , ik ervaar nu ook opeens hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Play 5 stopt er plots mee zonder enige reden , andere play 5 functioneert wel gewoon. Alles mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt . Hoe kunnen we dit oplossen? Valt waarschijnlijk wel buiten de normale garantieperiode maar toch vreemd dat dit zonder enige reden kan gebeuren. Dit maakt me overigens wel bezorgd, ik heb een redelijke verzameling Sonos producten .Serie nummer 1250 00-OE-58-5D-DE-BO-1
Reputatie 7
Badge +2
Beste klantenservice , ik ervaar nu ook opeens hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Play 5 stopt er plots mee zonder enige reden , andere play 5 functioneert wel gewoon. Alles mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt . Hoe kunnen we dit oplossen? Valt waarschijnlijk wel buiten de normale garantieperiode maar toch vreemd dat dit zonder enige reden kan gebeuren. Dit maakt me overigens wel bezorgd, ik heb een redelijke verzameling Sonos producten .Serie nummer 1250 00-OE-58-5D-DE-BO-1
Er komt een mail uw kant op voor het verwerken van deze Play:5 speaker, onder referentie nummer.: 00045947
Controleer graag voor de zekerheid uw adres gegevens alvorens u het proces doordrukt.
(Ook) bij mij doet een van mijn twee Play:5 spelers het niet meer, ook niet met het snoer waarmee de andere nog wel werkt. Ik begrijp dat jullie een omruilbeleid hebben, maar ik gebruik ze als stereopaar. Begrijp ik goed dat dat niet mogelijk met twee verschillende generaties, of is er toch een manier? Inmiddels heb ik hierover een mail naar Sonos gestuurd.
Bvd,
Rob
Reputatie 7
Badge +2
(Ook) bij mij doet een van mijn twee Play:5 spelers het niet meer, ook niet met het snoer waarmee de andere nog wel werkt. Ik begrijp dat jullie een omruilbeleid hebben, maar ik gebruik ze als stereopaar. Begrijp ik goed dat dat niet mogelijk met twee verschillende generaties, of is er toch een manier? Inmiddels heb ik hierover een mail naar Sonos gestuurd.
Bvd,
Rob

Heb je al antwoord gehad?
Onder je mail adres zie ik geen email beschreven staan omtrent dit probleem, dus denk dat je dit via ander mail adres hebt gemeld?
Inmiddels antwoord via pers. mail gehad en zeker ook tevreden met de aangeboden oplossing!
Sinds 14 mei heeft ook mijn play 5 (gen 1) het begeven. Hij stond rustig te spelen en opeens na een klik geluid hield de play 5 er mee op. Even geprobeerd of het aan het snoer lag door het snoertje van mijn Connect te gebruiken, maar dat gaf geen oplossing. Omdat ik in dit forum had gelezen dat anderen gevraagd werd om een mail te sturen naar support@sonos.com heb ik dat meteen gedaan, samen met een foto van het serienummer. Tot op heden, 24 mei 2018, geen reactie van sonos ontvangen. Gaarne een oplossing.
Mvg,
Gertjan
Reputatie 7
Badge +2
Sinds 14 mei heeft ook mijn play 5 (gen 1) het begeven. Hij stond rustig te spelen en opeens na een klik geluid hield de play 5 er mee op. Even geprobeerd of het aan het snoer lag door het snoertje van mijn Connect te gebruiken, maar dat gaf geen oplossing. Omdat ik in dit forum had gelezen dat anderen gevraagd werd om een mail te sturen naar support@sonos.com heb ik dat meteen gedaan, samen met een foto van het serienummer. Tot op heden, 24 mei 2018, geen reactie van sonos ontvangen. Gaarne een oplossing.
Mvg,
Gertjan

We hebben nooit een mail van u ontvangen onder uw email adres, dus iets ging hier mis.
Heb u nu een mail verzonden waar ik graag antwoord op terug zie.
Ticket.: 00070058
Goededag,

Ik ook Play5 gen1 heeft het ineens begeven. Naar wie kan ik welke gegevens sturen? Hopelijk is het dan snel opgelost.

Grt Sander
Reputatie 4
Badge +3
Je kan een privé bericht naar mij sturen met de volgende gegevens:
- Adresgegevens
- Emailadres
- Serienummer Play:5
Badge
Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds vanochtens:(

Kan ik ook de gegevens doorsturen?

Gr.
Wout
Reputatie 4
Badge +3
Ja hoor, stuur maar door
Mijn Play:5 1e generatie werkt plotseling ook niet meer. Ik heb snoeren van mijn andere Play:5-apparatuur geprobeerd, maar hij doet niets meer. Het lampje brandt niet meer. Wat kan ik doen?
Serienummer 1311 00-0E-58-83-FB-7E-1
Hoe kan ik dit verhelpen, of hoe kan ik de Play laten repareren? Alvast bedankt voor de reactie!
Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat.
Serienummer B8E937294844F
Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer).
Doe ik iets verkeerd?
Mijn Play:5 1e generatie werkt plotseling ook niet meer. Ik heb snoeren van mijn andere Play:5-apparatuur geprobeerd, maar hij doet niets meer. Het lampje brandt niet meer. Wat kan ik doen?
Serienummer 1311 00-0E-58-83-FB-7E-1
Hoe kan ik dit verhelpen, of hoe kan ik de Play laten repareren?
Reputatie 7
Badge +2
MartinPH, wil je vragen ons even te bellen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Badge
Hallo, ik heb hier ook sinds een paar dagen problemen met mijn 2 Sonos Play 5 gen1 speakers. Van het een op andere moment geen enkel geluid meer. Stopcontact doet het nog wel. Kabel is ook in orde. Wat kan ik doen? Ik heb nu alles mooi hangen met 2 muursteunen...

De serienummers zijn: 000E585782C04 en 000E585783363
Reputatie 5
Badge +3
Hallo, ik heb hier ook sinds een paar dagen problemen met mijn 2 Sonos Play 5 gen1 speakers. Van het een op andere moment geen enkel geluid meer. Stopcontact doet het nog wel. Kabel is ook in orde. Wat kan ik doen? Ik heb nu alles mooi hangen met 2 muursteunen...

De serienummers zijn: 000E585782C04 en 000E585783363
Het is voor mij niet duidelijk of dat beide speakers plots niet meer aangaan of dat ze niet meer te vinden zijn in de app. Bel graag even in. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Hoi ik heb het zelfde probleem. Ik stond vanmorgen op en mijn Sonos Play 5 werkt niet meer al mijn andere Sonos spullen wel heb de stroomkabel al verwisseld en een ander stopcontact geprobeerd maar niets helpt.
Serial nummer is 1411 B8-E9-37-23-CF-C8-4.

Gekocht bij Technica Nova Breda.

Moet ik daar terug naar toe of moet ik wat anders ondernemen.

groet M
Reputatie 5
Badge +3
Ook jou wil ik aanraden om even met ons te bellen voor dit probleem. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Hallo,

ik heb ook het zelfde probleem.
Ik heb gisteren mijn Sonos Play 5 verplaatsr in de kamer en nu werkt het niet meer.
Al mijn andere Sonos spullen werken nog wel , heb de stroomkabel al verwisseld en een ander stopcontact geprobeerd maar niets helpt. 
Serial nummer is 1308-00–0E-58-82-9F-E6-C

 

wat raden jullie aan om te doen?

 

bedankt voor de hulp,

mvg, sven

Hallo,

ik heb ook het zelfde probleem.
Ik sinds gisteren Is mijn Sonos Play 5 gestopt in de kamer en nu werkt hij niet meer.
Al mijn andere Sonos spullen werken nog wel , heb de stroomkabel al verwisseld en een ander stopcontact geprobeerd maar niets helpt. 
Serial nummer is 1308-00–0E-58-8A-57-06-D

 

wat raden jullie aan om te doen?

 

bedankt voor de hulp,
 

mvg Tom

Reageer