Beantwoord

Play 5 kapot: geen spanning, geen licht


Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat.
Serienummer B8E937294844F
Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer).
Doe ik iets verkeerd?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 August 2017, 09:45

Bekijk origineel

57 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi hyperfox, welkom op onze community. Helaas kan een elektrisch apparaat altijd kapot, het is helaas onmogelijk om je voor alle situaties in deze te behoeden, alhoewel dat natuurlijk wel geprobeerd wordt. Maar wat er natuurlijk ook aan de hand zou kunnen zijn is dat het probleem ligt in de stroomkabel.
Wat ik je zou willen vragen te doen is de speaker mee te nemen naar een Sonos dealer bij jouw in de buurt om deze daar op een andere stroomkabel te testen of eventueel de stroomkabel zelf door te meten.
Als het echt de speaker betreft kunnen we deze aanmelden voor een omruiling, als het de stroomkabel betreft kunnen we een nieuwe stroomkabel toe sturen.
Ik heb een mail gestuurd met een referentienummer, mocht je erachter zijn welke van de twee kapot zijn, laat het even weten in antwoord daarop en ik zorg dat dan de PLAY:5 of stroomkabel vervangen wordt.
Hoi Nick,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb net mijn gegevens doorgestuurd n.a.v. jouw mail. Het ligt niet aan de stroomkabel. Ik heb het gecontroleerd met een stroomkabel van een andere play5 1ste generatie bij een vriend van me. Dan komt er ook geen stroom op de speaker en gaat er geen lichtje branden. Ook niet als ik de mute knop een tijd ingedrukt houd.
Ik hoop dat deze vervelende kwestie kan worden opgelost.
Groeten.
Hi Nick, heb hetzelfde probleem als hyperfox. Inmiddels meerdere stekkers en WCD's gebruikt en getest. Mijn 1st Gen Play5 wil niet aan. Alvast dank voor je antwoord!
Reputatie 5
Badge +2
itimo, wil je me een PM sturen met het serienummer van de Play:5, het adres waarop de vervanging kan plaatsvinden en je telefoonnummer en email? Dan zorg ik dat je een email met instructies krijgt.
Hoi Bob,
Bij mij sinds gisteren exact hetzelfde probleem als topicstarter, ook een play5 1e generatie. Ik heb al uitgesloten dat het een probleem met de kabel is. What to do?
Reputatie 5
Badge +2
T. Koper, dat is jammer om te horen. Hetzelfde als voor itimo. Stuur me een PM met email, adres, telefoonnummer en serienummer van de Play:5. Dan zorg ik dat er een email met instructies naar je toekomt.
Hi Bob M,

Hier hetzelfde.....geen lampje geen geluid, niks....snoer is niet het probleem. Kan je mij wellicht dezelfdé service bieden?

Groet,
Tjalling
Hallo Bob,
Hier ook hetzelfde verhaal! kan jij mij ook helpen aub?

MVG
Jan
Reputatie 5
Badge +2
Vermeld erbij of je een andere kabel hebt kunnen proberen, en of een ander stopcontact is geprobeerd, of dat een ander apparaat in hetzelfde stopcontact wel werkt. Stuur me vervolgens een PM met je naam, email, telefoonnummer en het adres voor vervanging. Dan krijg je van mij een email met instructies.
Hallo Bob,
Ook mijn Play 5 doet het onverwachts sinds kort niet meer. Lampje brandt niet. Ik heb een andere stroomkabel en ander stopcontact geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Graag jouw hulp!

Vriendelijke groet,
Frits
De stroomkabel op een ander apparaat geprobeerd. Kabel is in orde.
Reputatie 7
Badge +2
Wil mensen met dit probleem aanraden een mail te sturen naar Support@sonos.com met hun mail adres, een foto van het serie nummer van de Play:5, en adres gegevens / telefoon nummer.
Mijn collega gaf het advies een persoonlijk bericht naar hem te sturen op deze community, maar mocht hij op vakantie zijn of een andere reden hebben niet op werk aanwezig te zijn, dan word je probleem niet verholpen aangezien ik of andere collega's zijn berichten niet in kan zien.
Adviseer dus een mail te sturen m.b.t. tot dit probleem.
Ik heb sinds gisteren hetzelfde: een Play5 uit 2012 of 2013 doet het opeens niet meer, ook het lampje niet, ook niet met een andere kabel. Dus ook ik heb maar een mailtje gestuurd naar support...
Ook mijn SONOS PLAY:5 GEN 1 werkt plotsteling niet meer, ook niet met andere kabel.
Reputatie 7
Badge +2

Wil adviseren een mail te sturen naar support@sonos.com, met het serie nummer van de speaker, tevens een video van het serienummer van de speaker, waarin ook duidelijk zichtbaar is dat het led-licht niks doet, en duidelijk zichtbaar is dat de speaker bekabeld op netstroom is aangesloten, ook ontvangen we graag je adres gegevens en telefoon nummer.
Ook zien we graag in de mail terug dat je een andere kabel en stopcontact geprobeerd hebt.

Inmiddels is mijn Sonos Play5 Gen 1 vervangen, ging allemaal vlot en soepel met gratis verzending en snelle bezorging van een nieuwe Play5 Gen2. Heel mooi en goede service, maar hoe zet ik nu mijn andere Play 5 Gen 1 als stereopaar met de nieuwe Play 5 Gen2, als ik dit probeer geeft de app: er is maar een Play 5 Gen1 (of Gen2) in de kamer.
Reputatie 5
Badge +2
Helaas kan je een PLAY:5 GEN 1 niet koppelen met een PLAY:5 GEN 2 als zijnde een stereopaar. Je kan ze wel groeperen in de Sonos app.
Badge
Geachte helaas is mijn sonos play5 ermee gestop , het lampje gaat niet aan en de netwerk kabel heb ik ook al vervangen maar niks geholpen
Is het mogelijk dat hij gerepareerd kan worden
Ik hoor het graag
Groet Altin
Reputatie 7
Badge +2
Geachte helaas is mijn sonos play5 ermee gestop , het lampje gaat niet aan en de netwerk kabel heb ik ook al vervangen maar niks geholpen
Is het mogelijk dat hij gerepareerd kan worden
Ik hoor het graag
Groet Altin

De Play:5 gaat niet meer aan? Geen led activiteit te zien? Ook niet als er een andere kabel getest word op deze speaker?
Indien dit het geval is ontvang ik graag het serie nummer van je speaker.
Badge
Ja ook als ik een andere kabel gebruikt hij doet niks ,
Serie nummer is 1210-00-0E-58-84-38-8E-A
Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +2
Ja ook als ik een andere kabel gebruikt hij doet niks ,
Serie nummer is 1210-00-0E-58-84-38-8E-A
Alvast bedankt

Je gaat spoedig een mail ontvangen onder referentie nummer.: 180208-000317
Hallo hier ook ineens een Pay 5 die vanuit het niets niets meer doet. Serienummer 1401 00 oe 58 87 9f ca 6. Wat moet ik doen? Groeten Jan
Reputatie 7
Badge +2
Hallo hier ook ineens een Pay 5 die vanuit het niets niets meer doet. Serienummer 1401 00 oe 58 87 9f ca 6. Wat moet ik doen? Groeten Jan
Toevallig nog andere kabel en ander stopcontact getest om te zien of de Play:5 nog aan gaat?
Ja gedaan maar zonder reusltaat. Echt dood lijkt het.
Reputatie 7
Badge +2
Ja gedaan maar zonder reusltaat. Echt dood lijkt het.
Heb een mail verzonden onder ticket.: 180208-001260
Zie hier graag antwoord op terug.

Reageer